Nadat we eind juli een bezoek hebben gebracht aan Esteros del Iberá, willen we door naar Salta. Ik zie ergens dat een bus van Colonia Pellegrini naar Mercedes om 4u 's ochtends vertrekt, klopt dat? Nou ja, wel vroeg, maar dat is niet heel erg. Maar nu zie ik ook dat de volgende bus uit Mercedes naar Corrientes pas rond half 4 's middags gaat, en ik kan vooralsnog geen volgende bus vinden naar Salta.
Wie heeft er tips? Alvast dank!
Het is directer om vanuit Colonia Carlos Pellegrini naar Posadas te gaan en van daar uit een bus te nemen naar Resistencia (hoofdstad van Chaco). Van daar uit kun je vervolgens weer bussen nemen naar Salta. Dat scheelt in ieder geval een hoop tijd…
Probleem met Posadas is dat er volgens mij geen bussen rijden tussen CCP en Posadas… misschien kun je ter plaatse informeren hoe dit eventueel met een remis of taxi te doen, dit traject? Overigens, op de site van Lonely Planet staat een stukje waar beweerd wordt dat er wél een busverbinding is: http://www.lonelyplanet.com/argentina/northeast-argentina/reserva-provincial-esteros-del-ibera/transport/getting-there-away
Suerte,
Jan
Het is in ieder geval geen busverbinding tussen Colonia Pellegrini en Posadas. De posadas in Pellegrini bieden wel transfers aan tussen deze plaatsen, maar alleen in 4x4 omdat de weg in ermbarmelijke staat is. Na een regenbuitje kan je het de komende week wel vergeten :dag: De kosten zijn ook niet mals overigens: Ar$950 per auto (210 km), tegenover “slechts” Ar$850 naar Corrientes Capital of Ar$900 naar Resistencia (400km), wat makkelijker is als je verder naar Salta wil.