Zo rond half oktober wil ik vanaf Langkawi verder naar de eilanden in Zuid-Thailand (Koh Phi Phi, Koh Lanta en vanaf Phuket naar Bangkok vliegen).
Hoe is dit het makkelijkste? Per boot of vliegtuig vanaf Langkawi? En hoe zit dit dan precies met visum?
Iemand eventueel nog tips over de eilanden daar, waar juist wel of niet heen of wat juist wel of niet te doen?
De eilanden in (zuid)Thailand zijn prachtig! Naar verluid kun je het beste de boot pakken zoals deze. Eenmaal op Phuket, vanaf hier worden diverse excursies georganiseerd naar de nabij gelegen eilanden. De populairste zijn de Phi Phi eilanden. Deze paradijselijke eilanden liggen ten oosten van Phuket op circa twee uur varen. Bij het uitzoeken van een dergelijke eilanden trip let dan wel op dat het in het begin of aan het eind van de dag relatief rustig ten opzichte van de rest van de dag. Ik ben er meerdere keren geweest op verschillende momenten en het is werkelijk een wereld van verschil als je bijv. een overnachting doet op een boot bij de eilanden of je komt rond 2 's middags bij de eilanden.
Andere populaire excursies zijn die naar naburige eilanden van Phuket, zoals Rang Noi, Rang Yai en Bon waar parelkwekerijen zijn gevestigd. Er is speciale toestemming nodig om ze te bezoeken. Er vinden rondleidingen plaats en je kan er het hele proces van het kweken van parels van nabij zien.
Een andere populaire plek is de fascinerende baai van Phang-Nga die bij de gelijknamige provincie ten noorden van Phuket. Enkele plekken in deze baai zijn wereldberoemd geworden dankzij de James Bond film ‘The Man with the Golden Gun’. Maar niet alleen hierom is een bezoek aan de Phang-Nga de moeite waard. Een boottocht naar deze baai is een unieke ervaring.
Wat betreft het visum; dat kan bijna niet makkelijker (als je een toeristen visum wilt voor 30 dagen). Je gaat de grens over vult het formuliertje in met ‘standaard’ gegevens en krijgt een stempel bij binnenkomst.
Bedankt voor de info!
Klopt het dat het dan het makkelijkste is om vanaf Langkawi naar Phuket te varen en vanaf daar de andere eilanden aan te doen?
Op Koh Phi Phi zou ik wel een paar dagen willen blijven als het weer het toelaat.
Op internet lees ik veel wisselende verhalen over het klimaat op de eilanden.
Heb jij enig idee hoe het rond half oktober daar is qua regen / zon ?
Waarschijnlijk bedoel je het ‘visumvrij verblijf’ dat je bij aankomst krijgt (dat is geen toeristenvisum). Bij binnenkomst over land was dit 15 dagen, en 30 dagen als je met het vliegtuig Thailand binnenkwam. Naar mijn weten is dit niet veranderd, m.u.v. personen uit een van de G7-landen die tegenwoordig schijnbaar wel 30 dagen krijgen bij binnenkomst over land.
Misschien een domme vraag, maar wat als ik dus langer dan 15 dagen wil blijven?
Ik wil daarna 2 weken naar Myanmar en dan weer terug naar Bangkok. Krijg je dan opnieuw 30 dagen?
Als je vliegt krijg je 30 dagen, over land 15 dagen. Als je langer wilt blijven kun je dit bij een immigratiekantoor met 7 dagen verlengen, maar als je langer wilt blijven dien je vooraf een visum aan te vragen.
Wij zijn dit jaar van bkk naar trang gevlogen en vandaar met de boot naar koh ngai koh kradan koh lipe en koh taratao weer naar koh lipe en vandaar naar lankawi en verder dwars door maleisie
onze ervaring met de boten op deze route zorg dat je geboekte tickets hebt de route,s worden ook als dagtochten gebruikt en zitten dan nog wel eens vol
het waren prachtige bounty eilenden met goeie resortjes