Van Lake Isabella (Koa) naar Las Vegas

Hallo,

Wij gaan van 19 juli tot 8 augustus onze droomreis naar West-Amerika maken.
We gaan eerst een paar daagjes naar NY en dan vliegen naar San Francisco en vandaar met een auto een rondreis(16 dagen) maken. Op advies van een reisbureau staan onze overnachtingen inmiddels vast (we hebben voor budgethotels/campings gekozen) en moeten nu de route gaan invullen. Ik ben me ervan bewust dat het een “vluchtig” bezoek gaat worden. We willen een mooie indruk van West Amerika krijgen. Natuurlijk zouden we heel graag overal langer blijven, maar dat is budget technisch simpelweg niet mogelijk. We gaan met onze 3 kinderen, die wellicht volgend jaar niet meer mee gaan op vakantie, dus willen we dit heel graag nu doen.

22 juli aankomst Sf
23 juli San Francisco
24 juli van Sf naar Mariposa (wandeling naar Breiveil fall en Inspirationpoint tegen zonsondergang)
25 juli Mariposa naar Lake Isabella (via General sherman Tree daar 2 uur wandelen)
26 juli Lake Isabella (rustdag met uitstapje naar trail of 100 Giants)
27 juli Lake Isabella naar Las Vegas
28 Juli Las Vegas
29 Juli Las Vegas naar Panguitch (via Valley of fire en Zion)
30 juli Panguitch (Rim trail wandelen)
31 juli Panguitch naar Williams (via Horseshoebend)
1 aug NP Grand Canyon
2 aug Williams naar Lake Havasu City
3 aug Lake havasu City (rustdag)
4 aug Lake Havasu City naar Santa Monica (via Joshua Tree)
5 aug Santa Monica
6 aug Uitstapje naar Los Angeles Hollywood
7 aug Santa Monica Strand en weer naar Nederland

Over het algemeen lukt het me prima mbv google maps om een mooie route uit te stippelen en ook nog in de middag een wandeling of iets dergelijks in te plannen. Waar ik een beetje tegen aanloop is van Lake Isabella naar Las Vegas. Ik zou heel graag door DV willen om Badwater en Zabriskipoint en Dantes View te bezoeken. Maar ik vraag me af of dit niet te veel van het goede is. Is het wellicht een optie om de kortste weg naar Shosho te nemen en dan daar Death Valley in te gaan en naar Badwater en Zabriskipoint te rijden en afhankelijk van de tijd en zin nog Dantes view?

Wie kan en wil daar iets over zeggen.
Uiteraard zijn andere tips ook van harte welkom.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes,Suzan

Beste Suzan,

deze route is inderdaad serieus “vluchtig” te noemen. Ik lees dat je overnachtingen al vastliggen dus veel keuze heb je niet meer misschien. Jammer dat je slechts één nachtje aan het prachtige Yosemite hebt maar dan wel 2 nachten aan Lake Isabella. Is dit echt niet meer te wijzigen? Hetzelfde geldt voor Williams, jullie rijden op 31 juli de Grand Canyon voorbij helemaal zuidwaarts naar Williams om de dag erna terug noordelijk te rijden naar GC om dan later terug naar Williams te rijden, gekkenwerk. Waarom ga je na Panguitch niet via Desert vieuw (hwy 64) naar Grand Canyon? Vanuit Grand Canyon kan je dan ineens naar Lake Havasu rijden dus je kan Williams helemaal skippen. Het is zelfs aan te raden om ineens door te rijden naar Palm Spring en van daaruit Joshua Tree NP te bezoeken als dagtrip. Lake Havasu vonden wij niet interessant.

Samengevat zou ik de tijd als volgt indelen voor veel meer rust:

22-7: San Francisco
23-7: San Francisco
24-7: Richting Yosemite, Mariposa Grove
25-7: Hele dag Yosemite
26-7: Rit van Yosemite naar Sequoia NP, overnachten in Bakersfield
27-7: Via Death Valley naar Las Vegas
28-7: Las Vegas
29-7: Door Zion naar Bryce Canyon
30-7: Hele dag Bryce
31-7: Page
1-8: Via Horseshoe Bend en Desert View naar Grand Canyon (of Tusayan)
2-8: Hele dag Grand Canyon
3-8: Rit naar Palm Springs
4-8: Hele dag Joshua Tree NP, slapen Palm Springs
5-8: LA, Santa Monica
6-8: LA, Hollywood
7-8: Vertrek

Betreffende je vraag over Death Valley. Jullie zullen sowiese veel in de auto zitten tijdens deze reis en dit wordt ook een autodag. Veel wandelen kan je niet in Death Valley omdat het er super heet zal zijn. Ik denk wel dat het mogelijk is kort bij Badwater, Zabriskie en Dante’s view te stoppen in die volgorde.

Veel plezier!