Van Khao Sok naar Chumphon: hoe?

Ik probeer er achter te komen hoe we vanuit Khao Sok naar Chumphon kunnen komen en hoe lang dat ongeveer duurt.

Ik heb me al suf gegoogeled maar behalve iemand die schreef “we hadden de bus van khao sok naar chumphon gemist” kan ik er niks over vinden.
Er moet dus schijnbaar wel een bus zijn

Weet iemand iets over deze verbinding?

Weet wel dat je 12uur onderweg bent van Bkk naar Suratthani met de bus!!
En dat je met de trein Van Suratthani naar Chumphon er 41/2uur over doet!!

Ehhh ja, maar ik kom niet vanuit Bangkok maar vanuit Khao Sok
En ik vraag me dus af hoe ik vanuit Khao Sok naar Chumphon kan komen, of er bijvoorbeeld een bus rijdt of zo?
Of dat het misschien ter plekke te regelen is?

Denk niet dat er een rechtstreekse bus rijd naar Chumpon (als die er is zal die via Surat Thani gaan), maar van Surat Thani zou er wel een bus moeten gaan.
Je kan vanaf daar ook de trein pakken die er goed 2,5 uur over zou moeten doen (http://www.railway.co.th/English/Time_HTML.asp). Vanaf Khao Sok gaat er in ieder geval een bus naar Surat Thani of je kan je vanaf je resort laten brengen.

Wat je ook kan doen als geld niet zo’n rol speelt, een prive transfer, dat scheelt veel in tijd (onze chauffeur deed het in 4 uur) en comfortabeler krijg je het niet als je geluk hebt (hadden een luxe mpv)

Eerst bus of taxi naar Surat thani nemen en vanuit daar naar Chumphon per trein of bus. Er zal ook vast wat informatie in de Lonely Planet staan.

Maar vooral niet te druk maken. Komt allemaal op z’n pootjes terecht.

Oke maar het is dus wel goed in 1 dag te doen als ik het zo begrijp
We zullen dan ter plekke wel eens kijken wat het handigst is en wie weet regelen we inderdaad wel gewoon een eigen chauffeur als dat niet al te veel geld kost.

Bedankt voor de info!!

Van Surathani rijden verschillende bussen naar Chumphon alsook treinen,die over dit traject zo’n 4uur over doen.
Was eerlijk gezegd ook aan het denken,waarom geen Taxi afhuren(Khao Sok&Chumphon)ik denk als je 2000bath betaald dat je gesteld bent.
Weet niet met hoeveel mensen je de taxirit deelt,maar als je al met 4 personen bent dan kost het maar 500bath!!
Ook een voordeel je bent rap op je bestemming en geen gesleur met je koffers!

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar ik ben van khao sok national park naar Phuket gegaan met de bus die dagelijks tussen Surat Thani en Phuket rijdt. Ik veronderstel dus dat je de bus ook de andere kant op kunt pakken dus naar Surat Thani, en vanuit daar neem je de bus richting Chumphon. Dit lijkt mij het beste omdat je dan in ieder geval alvast de goede kant op gaat. Let op; hulp is denk ik wel nodig om de bus te pakken richting Surat Thani vanaf Khao Sok omdat er geen vast bus station is.

Bedankt voor alle reacties.
We gaan er denk ik wel uitkomen

Desnoods inderdaad eerst naar Surat Thani en dan vanuit daar weer naar Chumphon. Dat moet op zich in 1 dag wel te realiseren zijn toch lijkt me?

We reizen trouwens met zjin tweeen dus dan wordt zo’n taxi wel wat duurder, maar het biedt ook wel veel gemakken natuurlijk

Wat ik me nog afvraag: kan je vanuit Chumphon makkelijk zelf een boot naar Koh Tao regelen?

Ik zag op een ferry schedule dat er maar 2 boten naar Koh Tao gaan vanuit Chumphon waarvan de laatste al om 13:00

Als wij vanuit Khao Sok komen gaan we de boot van 13:00 denk ik niet redden. En we zouden wel het liefst op diezelfde dag nog op Koh Tao geraken.

waarom naar champhon reizen als je ook naar donsak kunt gaan dan de carferry naar koh phangan, als je de boot van uiterlijk 10 uur hebt dan ben je om 13.30 op koh phangan om 1400 uur gaat de seatran naar koh tao, de pieren liggen naast elkaar.

de reistijd vanaf kao sok naar suratthani of donsak is korter dan naar champhon

Heb nog een site gevonden waar de uren van vertrek(boten)staan van Chumphon naar Koh Tao!
http://samui.sawadee.com/airport/boat_transfer.html

1 like

Don Sak is ook nog een optie inderdaad, maar die boot van 10 uur gaan we natuurlijk nooit redden als we nog vanuit Khao Sok moeten komen
En ik denk dat als we de boot van bijvoorbeeld 12 uur naar Koh Phangan nemen dat er dan daar geen verbinding meer is richting Koh Tao?
Of is dat makkelijk te regelen?

Moet je voor die boten trouwens van tevoren al kaartjes kopen of kunnen we gewoon bij aankomst een ticket regelen? Stel dat we de boot van 13:00 in Chumphon nog gaan halen, dan wil ik gewoon ter plaatse nog snel een kaartje kopen. Dat kan neem ik aan gewoon bij de pier zelf of moet je daar weer voor naar een reisbureautje?

als je de boot van 10 uur niet red dan haal je die van 1300 uur in champon zeker ook niet want dat is nog een paar uur verder en zeker als je de bus neemt en moet overstappen in surat. Neem je een taxi en je vertrekt om pak weg 7.00 of eerder dan haal je die boot vanaf donsak wel.

de lomprayah vertrekt tegenwoordig om 10.00 ook vanaf donsak naar samui en phangan dan ben je in ong 1,5 uur op phangan en kun je de lomprayah van 1300 uur naar koh tao nemen of de 14.00 uur seatran naar koh tao.

JE KUNT DAN ook nog de songserm van 12.30 halen misschien.

Ik dacht dat als we om 7 uur weg gaan uit Khao Sok dat we dan de boot van 13:00 in Chumphon wel zouden moeten redden. (t is ongeveer 4 uur rijden begreep ik??)

Ja het voelt een beetje als de omgekeerde route als we eerst naar Phan Ngan gaan omdat we van Koh Tao, naar Phan Ngan gaan en vanaf daar door naar Samui waar we het vliegtuig pakken naar Chiang Mai.

Maar goed, vanuit Chumphon zitten we langer in de bus, vanuit Don Sak dus langer op de boot. We moeten denk ik ter plaatse maar even zien wat nou het makkelijkst te regelen is.

Maar in ieder geval bedankt voor de suggestie! Altijd handig om meerdere opties te hebben!!

Nu ben ik benieuwd hoe je het nu uiteindelijk geregeld hebt. Ik ga namelijk in december van Koa Sok naar Ko Tao, maar ben dus aan het uitzoeken wat een handige route is.

Wij zaten in het Khao Sok Nature Resort (ontzettende aanrader, middenin de jungle en hele leuke boomhutten met rainshowers en zo) en uiteindelijk bood de eigenaar aan om ons naar Surat Thani te brengen om 7 uur 's morgens.
Er was ook nog een Duits gezin dat die kant op moest dus met zijn vijven hadden we toen voor 3000 bath een prive-taxi. Het was geloof ik 2,5 uur rijden.
Vanaf daar konden we zo op de boot naar Koh Tao

Vanuit het dorp gingen er echter ook wel bussen en minibusjes volgens mij. Er hingen hier en daar wel bordjes