Van Jordanie naar Jeruzalem

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan eind July naar Jordanie voor 2 weken. Wij verblijven in Amman en van daaruit willen we naar Jeruzalem reizen over land.

Nu heb ik gehoord dat dit niet heel makkelijk zal zijn, aangezien je een stuk of 5 controleposten tegen komt en je niet echt op een vriendelijke manier wordt behandeld. Ik heb me laten vertellen dat het leger op die controleposten behoorlijk hardhandig met je om gaat en je het dus als vernederend kan ervaren.

Ik heb helemaal geen ervaring hiermee en heb deze informatie alleen van horen zeggen. Ik zou heel graag naar het mooie Jeruzalem willen en zou dus graag willen weten of andere mensen deze reis al een keer hebben gemaakt of ervaring hebben met de controleposten tussen Jeruzalem en Amman?

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes Danitsja

Ik zag dat ik jeruzalem verkeerd had gespeld, het moet natuurlijk Jerusalem zijn…:frown:

Jammer dat er nog geen reacties zijn… ik ben hier zelf ook erg benieuwd naar.

Ik heb wel wat ervaring met militaire controleposten en het hangt er af van de dag… klinkt vaag maar helaas is het zo: wat is op die dag de spanning in het land? Hoe kijken ze op dat moment tegen ‘westerlingen’ aan en wat is het humeur :wink:

Blijf altijd rustig, kwaad worden werkt het tegenovergestelde en houd de eer aan jezelf.

Beetje late tips aangezien het al september is maar ik ben wel heel benieuwd hoe je het hebt ervaren!