Van Java naar Lombok vliegen

Hee iedereen,

We willen 26 of 27 juli vliegen van Surabaya naar Mataram, zodat we Bali kunnen overslaan en dit op de terugweg mee te pakken.

We kunnen nu op internet nog geen vluchten vinden voor deze data. Weet iemand van jullie of die gewoon constant vliegen? En kunnen we die daar een paar dagen van te voren ook boeken?

Gr Roel

Ik twijfel of er directe vluchten zijn. Volgens mij moet je overstappen op Bali.

Over het algemeen kun je gewoon een paar dagen vantevoren boeken. Ik zou als ik jullie was meteen bij aankomst boeken i.v.m. Ramadandrukte.

Lion Air vliegt rechtstreeks en ongeveer 7x per dag naar Lombok, tickets voor 26 juli staan online en kosten rond RP 400.000. Alleen het probleem is dat je deze niet vanuit Nederland of België kan aanschaffen, tenzij je de beschikking hebt over een Indonesische bankrekening.
Je kunt zoals Jenny al aangaf deze aanschaffen zodra je in Indonesië aankomt, alleen het is hoogseizoen en de volksverhuizing voor Idul Fitri begint dan ook langzaam op gang te komen, dus de vraag is dan of ze dan nog beschikbaar zijn (en voor die prijs).

Als je echt gebonden bent aan de datum die je hier hebt opgegeven kun je eventueel op een ander Nederlands forum (Indahnesia) kijken, deze bied tickets aan, tegen een iets hoger tarief, maar het voordeel is dan dat je de tickets via je Nederlandse bank kan betalen.

Heeft iemand enig idee wat de gemiddelde prijzen van de vliegtickets Denpasar-Jakarta zijn?
Momenteel vind ik op internet prijzen tussen de 80 (Lion Air) en 110 (Garuda en AirAsia) euro? Kan dit kloppen? of is dit stukken goedkoper wanneer je ze in Indonesië zelf boekt?

Groetjes Ruud

Wanneer wil je vliegen?

Als je Air Asia ver vooruit doen, met name als er een promo is, is dat meestal de goedkoopste optie. Tickets van Garuda en Lion Air zijn in Indonesie niet goedkoper dan dat je hier op de website van de betreffende maatschappij kan vinden.

ik vlieg 11 augustus (zondag) vanaf Jakarta terug naar Brussel. Nu wil ik een dag voor vertrek in Jakarta zijn, dus dat houdt in, zaterdag 10 augustus vanaf Denpasar naar Jakarta vliegen.

Tevens wil ik rond 29/30 juli vanaf Yogyakarta naar Denpasar of Lombok vliegen, wat zou jij aanraden?
Optie 1: yogyakarta naar Depasar en dan met boot naar lombok. (zover ik kan vinden is dit 50 e + boot van 50/60 e)
Optie 2: Yogyakarta naar Lombok. (Zover ik kan vinden is dit 100 euro)
Hopelijk kan jij mij uit dit dilemma uitkomst bieden.

Wellicht kan iemand mij helpen met tickets, aangezien ik dit vrij hoge prijzen vind, en ik niet zeker ben of dit goedkoper is om ter plekke te kopen.

Groetjes

Idul Fitri valt dit jaar op 8 augustus, dat drijft de prijzen op. Ik zou meteen boeken!

Hoi Ruud,

Een maand geleden heb ik in reactie 3 van dit draadje heb het volgende geschreven:

Als je echt gebonden bent aan de datum die je hier hebt opgegeven kun je eventueel op een ander Nederlands forum (Indahnesia) kijken, deze bied tickets aan, tegen een iets hoger tarief, maar het voordeel is dan dat je de tickets via je Nederlandse bank kan betalen.

Dit iets hoger tarief betreft dan dubbele administratiekosten maar volgens mij heb je daar nog niet gekeken, ik ben geen fan van die site, maar die ticketservice is wel verdomd handig, vooral als je aan een bepaald schema bent gebonden. Een andere reden om nu je tickets al te boeken is Idul Fitri, het wordt steeds moeilijker om aan tickets te komen en de tickets die beschikbaar zijn worden steeds duurder. Op de vliegvelden, trein, - en busstations is het stervensdruk met mensen die hun familie gaan bezoeken geen plezier om daar tussen te staan. De meeste buitenlanders die hier wonen, blijven deze 2 weken rond Idul Fitri dan ook lekker thuis en reizen zo weinig mogelijk.

1 like