Hallo,
Ik heb momenteel vier nachten geboekt in en rond Icefields Parkway:
Banff
Golden
Lake Louis
Jasper
Mijn bedoeling was na de overnachting in Jasper vrij vroeg door te rijden naar Clearwater om daar in de namiddag nog wat te bezichtigen. Momenteel is mijn planning zo dat ik de dag erna naar Whistler moet om de dag daarop de ferry te nemen naar Vancouver Island.
Nu is de afstand tussen Clearwater en Whistler aanzienlijk en de reistijd ook. Dat zorgt ervoor dat ik in feite maar een halve dag in Clearwater/Wells Gray kan doorbrengen. Daarom ben ik aan het overwegen om een overnachting te boeken op kortere afstand van Clearwater. Bijgevolg wil ik Whistler overslaan en de ferry in horseshoe bay pas in de (latere) namiddag nemen.
Als jullie moesten kiezen tussen een halve dag extra in Clearwater/Wells Gray of een voormiddag in Whistler, wat raden jullie mij dan aan?
Hallo,
Met mijn laatste trip in 2008 hadden we tussen Clearwater en Whistler nog een extra overnachting in de buurt van Cache Creek. Daardoor hadden we ruim een halve dag de tijd in het prachtige Wells Gray Park. Maar die watervallen en de rest waren zo mooi dat ik er graag nog langer had willen blijven. In Whistler hadden we minder tijd, daar hebben we niet veel van gezien. We hadden daar toen (in juni) de Whistler Mountain op willen gaan om wat te wandelen, maar vanwege de sneeuw kon dat nog niet. Wij vonden Whistler ook behoorlijk druk en toeristisch.
Persoonlijk zou ik in jouw geval kiezen voor een halve dag extra in het Wells Gray Park. Die tijd heb je daar zeker wel nodig en het is echt een aanrader.
Wij hebben trouwens niet non-stop gereden. Onderweg naar Whistler hebben we bijvoorbeeld nog een paar parken aangedaan.
Succes en veel plezier met de reis!
1 like
Super bedankt voor de tip!
Ik heb een motel geboekt in Cache Creek voor nog geen 50€. Kan ik de dag ervoor gemakkelijk tot in de namiddag in en rond Wells Gray/Clearwater blijven. Heb gezien dat vanuit Cache Creek naar Horseshoe Bay het zo’n dikke 4u rijden is via HW 99. Meer dan perfect te doen.
Whistler wordt dan wel een drive-through maar ik moet ergens keuzes maken en blijkbaar beter wat meer tijd in WG Park dan in Whistler.
Thx!