Wie o wie zou mij advies kunnen geven? Wij, (4 volwassenen,2 kinderen) hebben een reis geboekt in de maand mei naar Indonesia. Na 3 dagen verblijf in Jakarta zijn wij van plan om naar de Molukken te gaan. Aangezien wij het niet zeker weten of het beter is om hier in Nederland online een ticket te boeken of daar in Indonesia zelf te kopen, vragen wij zodoende om raad.:unibrow:
Dat hangt ervan af of geld een rol speelt of niet. Wanneer je hier online een ticket koopt, ben je meestal veel meer kwijt dan wanneer je het daar zou kopen. Mijn binnenlandse vluchten koop ik altijd ter plekke. Het handigst is dit door op het vliegveld (Jakarta in jullie geval) bij aankomst even bij de verschillende airlines te shoppen. Ook kun je bij veel binnenlandse maatschappijen vanuit Nederland (online dus) niet boeken.
Maar wanneer geld niet zo’n grote rol speelt en je daarnaast ook nog zekerheid wilt hebben (zeker met zo’n gezelschap) dan kun je het natuurlijk ook hier boeken.
Maar goed, ik zou het dus op het vliegveld van Jakarta regelen.
Zeker als je een paar dagen de tijd hebt zoals jullie moet je de tickets lekker hier ter plekke in Indonesie kopen. Zeker met een groep van 6 personen scheelt dat een klap geld met kopen in / vanuit Nederland.
Beste ketut/mp2036
Bedankt voor jullie nuttige adviezen. Hierdoor heb ik maar mijn familie in Jakarta op de hoogte gesteld/ingeschakeld om de tickets voor ons in Indonesia vast te zetten.Terima kasih ya…
hallo allemaal,…ik zit met een dringende vraag,…wie kan mij hierover informeren cq,.adviseren…volgend jaar 2009 ben ik van plan om voorlopig naar indonesie te wonen,thans ik heb informatie gevonden dat je max.2 jaar met een visa longstay permit daar wel mag vertoeven.
mijn vraag is dan ,…hoe krijg ik dat voor elkaar…???,…de informatie die ik heb is in het engels geschreven,en komt van de ambassade vandaan,…wie heeft hier ervaring mee,…wat zou ik meer moeten weten…??,…thans hoe krijg ik dit voor elkaar,…wie kan mij met advies helpen,want ik wil graag teurg naar java,want mijn vrouw woont daar en zij kan hier niet makkelijk komen,vandaar dat ik dan die kant op wil,…alvast bedankt voor jullie moeite.
Hoi Marno5,
ik denk dat het handiger is om over je vraag even een nieuw onderwerp te maken in de rubriek “wonen en werken in Indonesië”. Deze thread gaat over het kopen van tickets.
Groetjes
ohyah…sorry…was mij niet bewust…hehehe…stom