Van Hanoi naar Saigon?

Ik wil graag 3 weken door vietnam reizen van hanoi naar saigon.
Ik wil graag hanoi,hue, hoi an, na thrang, saigon en mekong river, zien. Heb ik dan nog tijd voor phu quoc?
Hoeveel dagen heb je nodig voor deze plaatsen?
Wat is de makkelijkste manier om van plaats naar plaats te reizen?

3 weken moet lukken.

De bus is erg makkelijk.
Er bestaat een ticket van hanoi naar Saigon, waar je onderweg een aantal keer kunt uitstappen in bijv de plaatsen die jij noemt.

succes!

Hallo

Wij zijn juist terug van 3 weken Vietnam en Cambodja en hebben meestal tussen de bestemmingen gevlogen.
Vietnam airlines en jetstar kosten bijna niets( 30 à 50 euro per ticket) en je bent er een pak sneller.

Boek wel deze vluchten best een tijdje op voorhand via hun website. Wij hebben gehoord van mensen die dit een paar dagen op voorhand probeerden te doen en dan is het wel heel duur. Sommige reisagentschappen kopen blijkbaar de ticketten op en trachten die heel duur te verkopen.

succes ermee.

Vietnam is een heel leuke reisbestemming.

mja sneller. Je moet naar de luchthaven rijden = 1u
inchecken+wachten = 1u
vlucht = 1u30
bagage ophalen, taxirit tot centrum = 1u

dus voor sommige verplaatsingen zal het iets sneller zijn. Maar de prijs blijft hoger. persoonlijk vind ik dit geen alternatief voor busrit van -5u. Op de weg heb je ook nog het uitzicht als het niet regent.

Het is heel persoonlijk.
In vietnam kun je met de bus,trein of inderdaad vliegen.
Ik heb zelf ook veel gevlogen gewoon uit gemak en snelheid. Het is ook niet altijd zo dat je meer zult zien omdat veel bus en trein ook in de nachturen is dus dan slaap je.

Hoi Linda,

Ik denk dat het krap wordt om ook nog Phu Quoc te doen in deze drie weken. Reizen verschilt per plaats. Tussen Hanoi en Hue (800km ofzo volgens mij) kun je bijvoorbeeld vliegen, maar wij hebben de nachttrein (14 uur á 20,- euro pp voor softsleeper) gepakt en dat was een lekker relaxte manier van reizen. Je mist niks omdat je 's nachts reist en slaapt. Tussen Hué en Hoi An is maar stukje, dus kun je beter de bus pakken (á $3,-). Onze reizen was de volgende:

Hanoi –> Hué per nachttrein (super)
Hué –> Hoi An per bus (3 uur ofzo, goed)
Hoi An –> Dalat per bus (22 uur, verschrikkelijk!!)
Dalat –> Saigon per bus (7 uur, goed)
Saigon –> Phu Quoc per vliegtuig ($90,- voor retour, goed)

verder heb ik ook gehoord dat de nachttrein naar Sapa ook vrij goed was.

Succes met het plannen van je reis.

Gr. Rob

Wij zijn in 4 weken tijd van Saigon naar Hanoi gereisd.
Alles met de bus Saigon - Dalat - Na thrang - Hoi An - Hue en toen van Hue naar Hanoi gevlogen. Van Hanoi naar Sapa met de nachttrein (super goed te doen) en van Hanoi naar Halong Bay met de bus en boot. We hadden een vliegticket van 40 dollar p.p. dus dat viel mee. De bus en trein blijft goedkoper :slight_smile: De slaapbussen zijn daar ook goed te doen, zorg alleen dat je niet in rij B komt te liggen (midden) dat is namelijk onder de airco en dat is best koud!

Succes