Deze zomer, 25 juni om precies te zijn, reis ik met een stel vrienden naar Tbilisi, Georgie.
Een week later willen we vanaf Tbilisi naar Teheran over land gaan reizen, per trein/bus/etc. Het idee is voorlopig om door Armenie te gaan.
Heeft iemand handige info/links over het reizen van deze route?
Waar rijden er treinen, welke stukken moeten met de bus, etc.
En als laatste vraag: We vliegen rond 13 juli terug vanuit Teheran naar Amsterdam (of Dusseldorf). Waar kun je hiervoor de goedkoopste tickets boeken?
Ik neem aan dat je in Teheran een enkele reis naar Amsterdam kunt kopen met de nationale Iraanse luchtvaartmaatschappij, maar dat zou je nog wel even moeten navragen. Je kunt ook even in de Lonely Planet over Iran kijken onder “Getting there and away”. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kun je gewoon enkele reizen kopen voor plusminus 50% van de prijs van een retourtje. Of dit ook voor Iran geldt, moet je nog even nagaan.
Ik vind het trouwens wel een boeiende reis die je gaat maken.
Wat gaan jullie in Georgie doen en waarom gaan jullie daar naartoe?
Ik heb in een wegrestaurant in Iran wel eens een visitekaartje in de handen gedrukt gekregen door een Georgier uit Tblisi die daar graag toeristen wilde gaan ontvangen en het toerisme naar Georgie en Tblisi wilde promoten.
Ik hoor graag meer over jullie reis!
Hey!
Bedankt voor de tip over de treinverbinding. Ga eens uitzoeken hoe we van Tbilisi op die lijn terecht komen.
Heb inmiddels een en ander kunnen vinden over vliegtickets THE-AMS. voor 320 hebben we een enkeltje geboekt op 16 juli.
2 jaar geleden heb ik met 3 vrienden de Mongol Rally gereden met als eindbestemming UlaanBataar. We kwamen toen ook door Georgie en hebben 2 dagen in Tbilisi opgetrokken met een Georgier en studiegenoot van ons aan de UT (Enschede). Deze jongen stond erop dat we terug zouden komen zodat hij meer van dit land kan laten zien dan alleen de hoofdstad.
De bedoeling is dat we met hem richting het noorden gaan, de Hoge Kaukasus, en daar allemaal spannende dingen zoals raften, klimmen, jagen, etc gaan doen… Na 10 dagen willen we vanuit Tbilisi richting Teheran gaan reizen. Hoe precies zijn we aan het uitzoeken. 8 dagen later, de 16e, vliegen we terug.
Tijdens de rally naar Mongolie zijn we niet door Iran gegaan, wel door Turkmenistan. Bij de finish spraken we een aantal teams die wel door Iran zijn gegaan, en vertelden dat Iran absoluut het mooiste stuk van de reis was. Dus mede daarom het idee om eens te gaan kijken in Iran hoe het daar is.
Nogmaals dank voor je berichtje, ik laat nog even weten wat we precies gaan doen met de route.
Bedankt voor je bericht. Mag ik vragen bij welke airlines je het ticket geboekt hebt en hoe en waar je het ticket geboekt hebt? Sommige mensen denken dat je alleen maar retourtjes kunt boeken en ik zou graag weten hoe je dit gedaan hebt.
Het klinkt echt als een spannende reis die je gaat maken!
Hai,
Hieronder een mailtje van een vriend van me die e.e.a. heeft uitgezocht. Later vonden we nog deze optie: Met Etihad Airways naar Brussel € 321 vertrek 16-7 vertrek 18:50h aankomst 17-7 7:55h (nadeel = 6 uur wachten)
Guys,
Heb even gezocht op vluchten… een goede zoeksite is www.momondo.com
Hier komt een vlucht Teheran-Amsterdam met Emirates uit op een bedrag van EUR 362 excl belasting en EUR 402 incl belasting (rond 14 juli)
Dit is een vlucht over Dubai… evt. is het de moeite waard om ook daar nog een tussenstop te maken van een dag?
NL-Riga-Georgia-Armenia-Iran-Dubai-NL …klinkt als een mooie 2,5 weekse trip
Dan nog een andere mogelijkheid (ook weer via momondo.com): er is ook een vlucht Teheran-Frankfurt (vanaf daar zouden we dan een trein kunnen pakken naar NL (weet niet wat de prijs hiervan is)) deze kost met GulfAir EUR 278 (incl belasting USD 415 dit is EUR 307) deze vlucht gaat over Bahrain (ook mooi om te bezoeken)
Dan nog een mogelijkheid (ook weer momondo.com). Vlucht Teheran-Brussels (betere verbinding per trein naar NL, en ook goedkoper dan vanaf Frankfurt schat ik). Dit ticket kost met Etihad Airways USD434 = EUR 321 (incl belasting). Deze vlucht gaat over Abu Dhabi (United Arabic Emirates) (ook mooi om te bezoeken)
Dan nog een mogelijkheid (ook weer momondo.com) Vlucht Teheran-London (heatrow) (vlucht naar NL boeken met cheap-airline, easyjet…moet voor EUR40 wel lukken denk ik)
Met British Midland en boeken op de site Travelpapa.com kost dit USD 376 = EUR 278. Deze vlucht gaat overigens non-stop naar London (ook mooi om te bezoeken )
je hebt gekozen voor ARMenya-prima, want het altern. via Azeri brengt een vervelende visumaanvraag met zich mee.
Er gaan dagelijks vele minibussen Tbil (leuke stad trouwens)-Yerevan. Om de andere dag ook een nachttrein, die er erg lang over doet.
vanaf YER (niet zo;n mooie, wel leuke stad qua mensen) gaat er dagelijks een Iraanse luxe reisbus naar Teh-vraag in je hostel naar waar je tickets vooruitboekt.
VISUM voor iran moet je (als ik het allemaal goed heb begrepen) dan wel vooraf regelen! de 50 EUR inreisvisum on arrival geldt enkel op de airport!
Visum voor ARM is net als voor Türkiye-betalen voor sticker aan de grens. keus tussen duur=3 mnd of cheap=7 days.