Yerevan - Tbilisi

Hoi,

Hoewel ik denk dat ik bij het Europa forum moet zijn, zet ik mijn vraag hier ook maar even neer. Grensgevalletje zullen we maar zeggen.
Heeft iemand ervaring met de treinreis van Yerevan naar Tbilisi. Ik wil rondreizen in de Kaukasus en weet dat de trein rijdt, maar weet eigenlijk alleen dat het een reis van meer dan tien uur is over een betrekkelijk korte afstand.

Ik hoor het graag en uiteraard ook of iemand nuttige tips en alternatieven heeft.

Groet,

Ton

ja heb ik-mij n reis was lente 2008-heen minibus Tbi-> Yer, terug met de poiezd=nachttrein. allebei-wie had dat gedacht-met z’n voor+tegen. Prijs scheelt niet veel. De trein is zoals elke Russky trein-slaapwagens-nogal afgetrapt. rijdt 3x p/wk, snachts-en duurde nog langer als 10 uur-maar je kan dus slapen. Pascontrole etc. komt gewoon in de trein-dan staat ie stil-uren.
info: de site seat61.com biedt erg pro-gekleurde trein-info over deze hele aardkloot.
Mijn tip: ga NAAR Yer NIET per trein-je moet voor ARM een visum kopen (betalen voor stciker-net als Turkye)-en dat schijnt niet altijd te kunnen in de trein of problems op te leveren. Met bus zie je nog wat heen-dan is dat no problem. Naar GEO -no problem-dat is voor ons visumvrij.

Ok, dank je.

Zo als het er nu uitziet zal ik naar Yerevan vliegen en dan met de trein naar Tbilisi reizen, of per bus nu ik je reactie heb gelezen.
Ik denk er dan over om nog door te reizen naar Bakoe, om van daaruit terug te vliegen.

Groet,

Ton

zoals ik al zei- NAAR Tbil maakt het niet uit. Het gaat om aankoop visum voor ARM-en dat doe jij dus op de airport=Zwartnots. Voor GEO hebben wij NL/BE geen visum nodig. De bus=een minibus, marshrut, afgetrapte oude omgebouwde bestelbus. de wegroute is wel indrukwekkend. Er gaan ook wel enkele veel luxere Turkse long-distance bussen-die rijden door tot Istanbul-maar je kan, mits nog plaats, wel deelstukjes meerijden.
WEL voor Azeri-en dat is veel moeilijker te krijgen. Dat gaat in Tbil nog het most easy-anders moet je ook nog eerst een uitnodiging regelen.

Hoi,

Weet je hoe lang het dan duurt bij de ambassade in Tbilisi om een visum voor Azerbeidjan te krijgen?
Praten we dan over maximaal een paar dagen of wellicht nog langer?
Ik denk ongeveer een week in Georgie te blijven.

Groet,

Ton

dat moet kunnen-3-4 dagen (werkdagen!) is meest de norm, meen ik, met extra betalen kan je vaak nog wel ‘‘express’’ doen. En Tbil is zeker de leukste stad in die regio-daar kan je makkelijk, met wat dagtripjes, een week doorbrengen.
(heb zelf AZE niet gedaan-info uit 2e hand-het engels forum van LP=
Thorn Tree is coming to an end - Lonely Planet - vind ik het beste voor al dat soort info.
Als je gaar zo’n treinreis wilt doen-zou ik dan tenminste 1 ri. Tbil->Baku of omgekeerd doen.
Ik neem aan dat je AirBaltic vliegt/ Je KAN (alweer 2e hand-en ken de details niet) dat als je VLIEGT naar Baky je toch een visum on arrival op de airport kan kopen, maar dat kost wel een hoop $$. Je moet dan een vaste HTLbooking hebben. Dan doe je reis dus omgekeerd.
Met deze links en verder lezen lijkt me dat je alle nodige info bij de hand hebt.
PS: als je naar GEO gaat-ga dan het land in-Tbil is al goed-maar in de bergen in kleienre dorpjes is het echte GEO-leven. Machtig mooi land!

Hoi,

Ja zal zeker Air Baltic worden. Bedankt voor je tips. Kan er zeker wat mee.

Groet,

Ton