Hallo forumlezers en China kenners,
wie van jullie weet of je terplaatste makkelijk naar Hong Kong kan reizen vanuit eender welke chinese stad? Ik ben met de voorbereiding bezig en vind steeds vluchten of treinreizen tussen de steden die we willen bezoeken (we zullen ze pas ter plaatse boeken). Maar om naar Hong Kong te reizen geven de zoekmachines aan, geen mogelijkheden te hebben. Wij hebben echter onze terugvlucht vanuit Hong Kong. Wellicht is Lhasa onze voorlaatse bestemming. Maar bv van Lijiang naar Hong Kong kunnen we geen vlucht meer vinden, trein zou erg lang zijn vanuit het westen (Lhasa, of Chengdu, etc).
Zie ik iets over het hoofd tav Hong Kong?? Ik weet al dat je een retour moet boeken of dat je moet kunnen bewijzen dat je weer weg gaat, zou dat het euvel zijn, want hier achter mijn compu kan ik dat die zoekmachines niet uitleggen!!
groeten Louiseke
Lhasa of Lijiang naar Hongkong kan volgens http://www.skyscanner.nl/ met een tussenstop in Shanghai (China Eastern). Of vul eens Lhasa - Guangzhou in (China Southern). Kun je eventueel het laatste stuk de trein pakken.
Voor de snelste en goedkoopste deal moet je wellicht airlines combineren. Probeer bijvoorbeeld eens China Eastern van Lhasa naar Shanghai met een vervolgvlucht van Dragonair of Cathay Pacific naar Hongkong.
Houd ook in de gaten dat skyscanner wellicht duurder is dan de eigen websites van de airlines. Het is even puzzelen, veel succes.
Cheers!
1 like