:chin:We zijn volop onze trip aan t plannen en willen graag vanuit Hanoi naar de perfume pagoda. Omdat we toch na halong bay, spa en hanoi naar het zuiden willen leek ons dit wel geschikt om in Duc khe de touroperator te verlaten (niet terug naar hanoi) en naar Ning Binh verder te trekken…
Zo winnen we dachten we toch enkele uurtjes rijden. Grote vraag nu: is er een trein of bus vanuit Duc Khe naar Ning Binh?
Heeft iemand daar meer info over?
Dank bij voorbaat.
Als dit niet kan, kan het dan vanuit Haipong (wat weer toch wat verder ligt)? want ook daar kunnen wij de tour verlaten dachten we (terugkeer van Halong Bay).
Nogmaals dank
Hallo Niekdeha,
Sorry dat ik het niet helemaal begrijp.
Je hebt een tour geboekt en daar wil je in de route vanaf en zelf verder?
Wanneer je toch in Duc Khe bent met de tour zit je eigenlijk al dichtbij Ning Binh dus het meest logisch is om dan de bus te nemen naar Ning Binh ( mits je daar naar toe wilt ). Die rijden er overigens wel naartoe.
Maar waar gaat de touroperator dan naar toe van Duc Khe, naar Vingh ( overnachting ) en vandaar naar Hue of hebben ze een stop in Dong Hoi met een overnachting of misschien meerdere?
gr
Ton.
Sorry Ton, heb me waarschijnlijk verkeerd uitgedrukt.
We gaan op ons eentje naar Vietnam zonder geboekte rondreis. Wel denken we enkele daguitstappen, zoals de perfume pagoda te doen met een plaatselijke touroperator… En op die uitstap zouden we eventueel in Duc Khe willen uitstappen om verder te reizen naar Ning Binh…
Maar ik meen verstaan te hebben dat daar inderdaad een busverbinding is naaar NB. Ik had opgezocht dat er vanuit Haipong (op weg naar Halong Bay) ook een bus naar NB ging, maar deze afstand is verder dacht ik… En omdat Vietnam al zo uitgestrekt is en wij zo weinig mogelijk tijd willen verliezen in het reizen is het dichtste punt om naar NB te gaan ver genoeg.
Dus jij denkt dat er een bus is tussen Duc Khe en NB?
Heb je ook enig idee als er een nachttrein uit NB naar Hue gaat? Bij het opzoeken zijn daar precies verschillende meningen over te vinden… Een dagtrein is voor ons wel een beetje een verloren dag (toch wel een serieus aantal uren treinen)… Volgens vietnam railway is er de HN1/2 's nachts maar boeken kun je niet en meer uitleg is nergens te vinden… Weet jij hier eventueel meer van?
Nog een laatste vraagje (althans voor nu) We wilden starten vanuit Hanoi naar het noorden. nachttrein naar lao Cai, daarna bus naar Bac Ha voor een 2-tal dajes en de we-markt. daarna willen we graag richting Sapa voor nog een 2-tal dagjes om dan weer via Lao Cai de trein naar Hanoi te nemen. Weet je soms als er een busverbinding is tussen Bac Ha en Sapa? enig idee hoe lang de rit duurt?
Tja, das een hele boterham, alvast hertelijk dank voor de info, het brengt ons telkens een stukje verder in het plannen van onze 5 weekse trip! DANK
Niek:chin:
Hallo Niek,
Geen probleem, hoe noemen zo dit ook al weer, iets vanuit Babalonie.
Probeer je vragen 1 voor 1 te beantwoorden.
Dus jij denkt dat er een bus is tussen Duc Khe en NB?
Ja, op zeker, is wel een lokale bus, dus kan wat lastig zijn met je bagage.
nachttrein uit NB naar Hue
Ja, zie onderstaande link voor meer informatie
bus Bac Ha en Sapa
Ja, ook weer een lokale bus en dus ook weer overvol.
Misschien voor dat stukje, 2 a 3 uur afhankelijk van het verkeer en de stops, is een privebusje ook een overweging. Is wat luxer en is van hotel naar hotel. Bespaard eventueel taxi of lopen. Ligt natuurlijk aan je budget, maar ik dit zeker in overweging nemen.
Hoop je met deze reaktie weer wat op weg te hebben geholpen.
gr
Ton.