van de kamelen besnuffeld

Zijn ze bij dat verdwaalde kameel hotel (the lost camel hotel in het Ayers Rock resort) gek geworden of zo om voor drie nachten meer dan duizend dollar (voor 2 personen) te vragen? Krijg ik er een gratis kameel bij of zo.
De andere hotels zijn nog veel duurder en in het hostel lijkt ook alles van goud.
Gaan we dat doen? Wat vinden jullie?

Groetjes,
Stans

Prijzen zijn er absurd. Alhoewel wij het best kunnen betalen doen wij aan die flauwekul niet mee. Alleen hebben we wel eens in Kings Canyon gezeten. Red Center deden we vanaf Erldunda of zelfs vanaf Alice. Dit is echter niet aan te raden want je moet dan heel veel extra rijden en rijd nooit in het donker. Ik weet dat wij dat toen wel hebben gedaan, maar we zijn inmiddels ouder en wijzer(?) en NT kende toen nog geen maximum snelheid en dat scheelde ook.
Yeehaw

Nee, ik was eigenlijk ook niet van plan om aan die flauwekul mee te gaan doen. Goed gezegd van jou. Ik denk er nu over om toch maar een campertje te huren om op en neer te gaan rijden en op de camping daar te gaan staan voor 1 of 2 nachten . Die zal ik toch niet hoeven reserveren of wel? Als de camping vol is ga ik wel voor de poort staan of werkt dat daar zo niet? Of toch niet, het is wel koud 's nachts, nou je ziet wel ik weet het nog niet. De camping daar zal ongetwijfeld ook erg duur zijn maar ik heb verder geen keus denk ik. Dan hebben we gelijk een slaapplek in Alice voor als we aankomen en voordat we weer vertrekken.
Dan hoef ik ook niks te boeken en kan ik weer gaan wanneer ik zelf wil.
Wat is Erldunda? Op Google maps zie ik alleen wat gebouwen.
Hoe vaak ben je al in Australië geweest?
Groetjes,
Stans

Erldunda is een roadhouse op de hoek van Stuart hw en Lasseter hw (de weg naar Uluru). Verwacht geen luxe :wink: Wij zijn 6 x naar Australia geweest in totaal ongeveer 35 weken. En we hopen weer terug te gaan!
Yeehaw

Yeehaw,
Vertel eens, waarom ben je zo verliefd op Australië?
Stans

Nou, we wisselen het af. Het ene jaar naar Australia het andere jaar naar de USA. Soms in een jaar zowel de USA als naar Oz. In september vertrekken we voor de 14de keer naar de USA voor 11 weken. Australia is dus eigenlijk voorlopig nog “vreemd gaan”
Het is moeilijk de liefde voor een land onder woorden te brengen. Ik schrijf heel veel op forums vooral op Tripadvisor en we kennen natuurlijk heel veel mensen in die landen. Eind augustus komen vrienden uit Perth naar Nederland en logeren bij ons. Die mensen hebben we leren kennen via hun zoon die ook aktief op TA is. Ook bij de zoon en zijn vrouw hebben we verleden jaar gelogeerd. Die wonen in NSW op zo’n 4000 kms van hun ouders…Een groot land inderdaad. Het duurt even voor je Australiers goed leert kennen maar dan heb je vrienden voor het leven als het klikt.
Yeehaw