Van Cusco naar Huaraz: is dat mogelijk?

Hallo allemaal!
Ik heb even een korte vraag! Ik zit nu in Peru en wil graag een weekendje naar Huaraz, omdat ik gehoord heb dat dat zeer de moeite waard is! Helaas kan ik maar een weekend (uiterlijk vrijdag t/m zondag) omdat ik vrijwilligerswerk doe waar ik niet zomaar kan wegblijven! Nu heb ik gezien dat het vanuit Lima goed te doen is naar Huaraz, maar hoe zit dat precies met Cusco? Is het vanuit daar ook mogelijk om naar Huaraz te gaan en zo ja, wat is dan de aan te raden route?
alvast bedankt voor jullie hulp!
groetjes Lisette

Lijkt me niet te doen in een weekend. Je moet via Lima. Met de bus is Cusco - Lima al zo’n 20 uur. In Lima overstappen op een andere bus, die er dan weer zo’n 8 uur over doet. Je zou vliegtuig kunnen overwegen, maar dat lijkt me heel veel geld voor een weekend.

Niet alleen dat, je moet ook nog hopen dat je een goede aansluiting vindt anders kost het je gewoon teveel tijd.

en waarom niet na de periode van vrijwilligerswerk? Je zult wel tijd hebben om te reizen en als je klaar bent met vrijwillig werken dan kun je ook de tijd nemen om met de bus te gaan, veel relaxer natuurlijk.

Inderdaad niet te doen in een weekend, zoals bovenstaande reacties al aangeven. Daarnaast: wat Huaraz zo de moeite waard maakt, is de prachtige natuur en de vele mogelijkheden voor mooie trekkings, waarvoor je ook beter een aantal dagen uit kunt trekken.

Hierboven al genoeg gezegd om aan te geven dat Huaraz niet echt te doen is in een weekend. Inderdaad is het juist de omgeving waar het om gaat, niet de stad zelf.

Misschien een alternatief… In de omgeving van Cusco heb je ook mooie bergen. Bijvoorbeeld bij het waarzeggersdorpje Huasao 30 minuten buiten Cusco. Niños Hotel heeft daar een Hacienda met mooie appartementen. Je kunt er een paard of fiets huren en tochten door de prachtige bergen maken. Kijk wat foto’s in mijn online Peru album.

Inderdaad niet te doen in een weekend. Je hoeft echter niet per sé via Lima zoals opgemerkt wordt. Je kunt helemaal via de bergen tot achter Huaraz komen via Ayacucho, Huancayo, Huanuco. Prachtige route, veel mooier dan via Lima. Het is niet de ´Lonely Planet´ route, dus niet toeristisch. Als je geen eigen vervoer hebt dan moet je hier echt de tijd voor hebben want ik kom maar sporadisch ´bussen´ tegen op die route.

1 like