Hoi mensen,
ik ben al tijdje aan t reizen en heb me terug ticket al geboekt, heel stom haha.
je kan natuurlijk allles vanuit hier ook boeken maarja had t al in nl geboekt.
maar weet iemand of t mogelijk is om vanaf cusco een bus te nemen naar foz iguazu aan de braziliaanse kant?
of een goedkope vliegmaatschappij en goedkkoopt hotels, alles…
aangezien ik in peru een beetje door me geld heen ben…
ik hoor graag van iemand die me kan helpen.
Groetjes, susan
Het is zeker niet mogelijk een rechstreekse bus te nemen aangezien deze niet bestaan.
Vanuit cusco pak de bus naar la paz 11 uur
Vanuit la paz naar Santa cruz 17 uur
Vanuit santa cruz naar asuncion 15 uur
En vanuit Asuncion in 5 uur rechtstreeks naar foz in brazilie
Met de bus is dit de snelste route. Ik heb hem zelf ook op deze manier gedaan uiteraard verspreid over 2 weken.
Vanuit Lima gaat er 1 wekelijkse vlucht naar foz in brazilie. Vluchtprijzen beginnen bij usd 349,00 p.p als je optijd boekt de maatschappij is lanperu
hoi,
dankje haha. sluiten deze bussen op elkaar aan, aangezien ik maar 1 week heb. en als ik dan me terugvlucht wijzig en vanaf foz iguazu terug vlieg naar nl, dat is toch mogelijk_
als de bussen aansluiten kan ik 29 of 30 juni de bussen nemen en daar dus 3 a 4 dagen mee bezig zijn, dan 1 of 2 dagen in t park en dan terugvligen.kan je mij ook de prijzen vertellen hoeveel t kost al die bussen plus entree for 2 dagen.
groetjes susan
Over het algemeen zijn er vele bussen per dag op elke aangegeven route, waardoor je in theorie direct door kunt van de ene op de andere bus, echter de praktijk laat zien dat dat vaak niet kan.
Vooral in Bolivia hebben bussen nog wel eens vertraging, zijn de wegen geblokkeerd of gaat de bus kapot. Neem dus je tijd en plan niet te strak want dat gaat je echt niet lukken.
De kosten voor de bussen vallen mee. In totaal zul je uitkomen op ongeveer 80 a 100 euro. Dat kan goedkoper maar dan gaat ook de kwaliteit van de bussen achteruit.
Ik weet niet meer wat de entree is van het park van iguazu, kijk even op internet , daar staat het vast op, wat ik wel weet is dat foz zeer duur is, vooral als je direct vanuit Peru of Bolivia komt, dan kan het behoorlijk vies tegenvallen