Ik ga in december naar Cambodja. Na Cambodja ga ik naar Khon Kaen in Noord oost Thailand. Nu kan ik nergens een directe bus of treinverbinding vinden op internet. Vliegen kan, maar is gelijk ruim 300 euro en dat heb ik er niet voor over.
Weet iemand of je rechtstreeks met de bus of trein naar Khon Kaen kan reizen of dat je het beste via Bangkok kan reizen? En als dat mogelijk is, vanaf welke plaats in Cambodja kan je dit dan het beste doen?
Ik heb de planning nog niet rond, maar stem het af op wat het handigste is voor de doorreis. Maakt dus niet uit vanwaaruit ik verder ga, maar zou het liefst rechtstreeks naar Khon Kaen willen i.p.v. via Bangkok
Aranyaprathet is de grensplaats waar je Thailand binnen komt op weg naar Bangkok. Let erop dat je daar een tuktuk of een taxi of songthaew moet nemen naar het busstation, waar de bus naar Khorat vertrekt.
Khorat is ook bekend onder de naam Nakhon Ratchasima.
hey Inge, Hans2007’s oplossing is tot nog toe de beste, maar als je even verder wil kijken…
afhankelijk van waar je laatste Cambodjaanse hotel staat, kan je misschien even langs Zuid-Laos. Langs Si Phan Don (4000 eilanden) kom je Laos binnen, daar even halt houden, later doorsteken naar Pakse (tempel Wat Phu bekijken), en dan vanuit Pakse naar Ubon (Ratchathani), en overstappen op een bus naar Khon Kaen. Het is een omweg van enkele dagen, maar de Champasak provincie is het wel waard.