Van Buenos Aires naar Arequipa, Peru

Begin november heb ik een week de tijd om van Buenos Aires in Arequipa te komen. Natuurlijk kan ik vliegen, maar het lijkt mij leuker om over land te reizen. Is deze route bijvoorbeeld per trein te doen? Ik heb al een beetje gezocht op internet maar kom er niet echt uit. Iemand ervaring?

Vergeet het maar, een degelijk en betrouwbaar treinnetwerk bestaat al 100 jaar niet meer in Argentinië. Je kunt dan ook het beste kiezen voor de bus, via Salta richting Bolivia en verder. Hoe het in Bolivia zit met de bussen weet ik echter niet…
Zelf heb ik Arequipa ooit bezocht in 2000, maar toen gewoon vanaf Buenos Aires naar Lima met een vlucht en verder afzakken naar Arequipa met de bus.

Suerte,

Jan

1 like

Geweldig Jan, dankjewel. Jammer dat er geen treinen gaan, leek me een gaaf traject… in een vliegtuig zie je zo weinig! Misschien dat een bus wel een leuke optie is dan… ik ga er nog even over nadenken. In ieder geval bedankt voor je info!

Ik zou ook met de bus gaan, het treinnetwerk is niet goed uitgebouwd in Zuid-Amerika. Maar een week is wel erg kort. Ik vrees dat je meer op de bus zal zitten dan iets van de landen zal zien. De hoogteverschillen vragen ook een aanpassing van je lichaam, dus misschien is vliegen een betere optie om er het meest uit te halen.
Groetjes!

Je kan met de bus van BsAs inderdaad naar Salta. Ben je al even mee kwijt maar de nachtbussen in Argentinië zijn niet verkeerd. Dan de grens over en in Uyuni kan je een trein pakken naar boven, geloof tot Oruro. Dan kan je weer verder naar la Paz en vanuit daar naar Arequipa is geloof ik nog een dag (of nacht) bussen. Een week wordt dan ook krap denk ik! En heb je daar zin in, een week lang in de bus zitten? Als je tussenstops kan maken is deze route wel echt top! Succes!

In Bolivia en Peru heb je ook wel eens stakingen of wegblokkades dus dat is ook wel een risico met busreizen. Nu zijn de verkiezingen pas in Peru geweest dus zal het wel minder zijn. Je kan beter in de omgeving van Arequipa de colca trekking doen daar ben je ook 3 of 4 dagen zoet mee. Succes! Groeten Antoinet