Mijn vriendin en ik zitten er aan te denken om op Bristol te vliegen, daar een auto te huren en daarmee (via een mooie route) naar Dublin te rijden (varen). Om daar de auto weer in te leveren en terug te vliegen. Mooie trip?
Wij vragen ons alleen wel af……of dit haalbaar zou zijn in 2 weken.
We willen in deze reis zowel mooie plaatsen aandoen, als mooie wandelingen maken. Bristol, Bath en Dublin zullen uiteraard aangedaan worden … voor de rest staat het nog open.
Hmmm… heb je nagedacht over de autohuur? Drop-off in een ander land dan huren kan PEPERduur zijn, dus misschien minimaal weer in het ferry-beginpunt in de UK inleveren?
Wales is schitterend, o.a. Mount Snowdonia gebied in 't noorden, en het Ierse gebied direkt onder Dublin is zeker ook niet te versmaden.
Hallo!
Ja, zou ook de auto op hetzelfde punt weer inleveren. Stukken goedkoper! vanuit Bristol zou ik ook kiezen voor Wales, absoluut schitterend. In Ierland kun je naar de Wicklow Mountains rijden, dat is ongeveer een uurtje rijden vanaf Dublin. Er is daar zoveel moois te zien, maar ook in de buurt van Dublin zijn leuke plekken, zoals Howth en Bray. Maar ook richting Belfast rijden is een leuk idee, Noord-Ierland is ook heel mooi.
Klinkt als een superleuke trip in ieder geval. Veel plezier!!
Ik zou kiezen tussen OF Ierland, OF UK. Als je beide doet zit je meteen met een dure overtocht, of zelfs met twee keer de overtocht.
Vanuit Bristol is het makkelijk om Wales te bezoeken. En Wales is prachtig! Zelf ben ik helaas niet verder gekomen dat het noordelijke deel, maar ik wil absoluut nog een keer terug voor de rest. En je kan er inderdaad supermooi wandelen, maar ook de oude forten en vestigingen zijn leuk om te bezoeken. Bovendien zijn er vele kleine musea, zomaar langs de kant van de weg, waar allerlei ambachten tentoongesteld worden. In verschillende hotels en bij alle sites van Welcome Trust/National Heritage zijn wel folders te vinden waar deze in beschreven staan. (In de meeste reisgidsen die je in NL koopt staan ze nl niet.)
Vanuit Bristol is het trouwens ook leuk om af te zakken naar het zuiden, de zuidkust van Engeland is het erg mooi. Zelf vertrek ik morgen weer naar Cornwall