Mijn vriendin en ik willen in augustus ruim 3 weken rondreizen door de UK. Ons idee is om met de ferry naar Harwich te gaan en 1 week later in Holyhead de ferry te pakken naar Dublin. Van daaruit naar het noorden en in Noord-Ierland de ferry te pakken naar Stranrear en via de mooie plekjes in Schotland naar Newcastle gaan om daar terug te varen naar Nederland.
Bij benadering; 1 week (midden)Engeland + Wales, 1 week langs de kust van Ierland + Noord-Ierland en 1,5 week (zuid)Schotland. Te ambitieus?
Dan nog een vraag over de ferry. We gaan met een minicamper (Volkswagenbus) en de overtocht van en naar Nederland is prima voor een goede prijs te boeken (<250 Euro retour). Echter, de enkele overtochten Wales-Ierland en N-Ierland-Schotland lijken in een veel hogere prijsklasse te zitten. Weet iemand waar dit 'm in zit en heeft iemand tips voor de goedkoopste aanbieder(s)? Ik heb zelf al vrij veel rond gekeken maar vind eigenlijk geen enkele reis <200 Euro…wat relatief best duur is in vergelijking met de eerder genoemde (veel langere) tochten.
Best Ambitieus ja…Ik heb over alleen GB (dus geen Ierland) al 1,5 maand geadaan, maar dan wel per trein.
Mooie steden: York & Bath!
Gower is een mooi schiereiland van Wales. Heerlijke gebieden om te wandelen, niet handig met een camper vanwege de zeer smalle wegen.
Bedankt
Ondertussen hebben we onze reis vrijwel helemaal in elkaar zitten en inderdaad besloten Ierland niet mee te pakken.
We varen naar Hull en gaan van daaruit naar het noorden en dan in 2 weken Schotland door.
Heeft iemand nog andere goede tips voor Wales naast Gower? De ‘standaard’ dingen zoals Cardiff en Devil’s Kitchen weten we wel, maar als iemand nog leuke dingen aan de hand kan doen heel graag!
Wij zullen aanstaande woensdag eindelijk vertrekken! Onderstaand is de uiteindelijke route geworden, ongeveer. Of althans de overnachtingspunten zijn gemarkeerd;
Tips op en rond de route blijven welkom want we hebben alleen de eerste overnachting vastgelegd (camping vlakbij York) en zijn dus flexibel
Ik heb er zin in!!
Ook wij willen met een camper naar GB, hebben jullie uiteindelijk deze route gedaan of is deze nog bijgesteld? Hebben jullie kampeerplekken ook van te voren uitgezocht?
Aangezien dit onderwerk ruim anderhalf jaar oud is is de kans op reactie altijd wat kleiner. Misschien zelf een onderwerpje openen waar je je vragen over een route concreet stelt, heb je (meestal) meer kans op inhoudelijke reacties.