Beste mensen,
Vorig jaar heb ik 3 maanden door Azie gereis, nu heb ik echter maar een maand de tijd. Ik zou graag willen weten wat de snelste manier is om van Bangkok naar Huay Xai te komen, ik wil daar de Gibbon Experience gaan ondernemen.
Alvast bedankt voor jullie reacties!:chin:
ik denk naar chiang khong gaan en dan met de boot oversteken dan ben je in huay xai.
chiang khong kan je vanaf bkk naar toe is een uur of 8/9 met de bus.
Hey,
thanks voor je snelle reactie!
Ik has al gekeken om vanaf Bbb naar Chiang Rai te vleiegen, en dan van daaruit ergens…? heen en dan richting Huay Xai, denk je dat dat een optie is?
De bus die jij bedoelt, vertrekt die vanaf Hua Lampong station in Bkk?
Hualampong is een treinstation in Bangkok…geen busstation…
north-northeastern bus terminal
Dave,
Ik weet dat het een treinstation is, dit wil echter nog niet zeggen dat er per definitie geen bussen vandaan vertrekken wel?
Karin,
dankjewel voor de tips. Hoelang duurt het ongeveer om met de boot dan op plaats van bestemming te komen? Ik moet die Gibbon Experience vantevoren boeken, en moet dus een beetje een inschatting maken van wanneer we daar zullen zijn.
Enig idee of ik een busticket online kan boeken? Anders ga ik daar gewoon naar 1 van de vele reisbureautjes de dag vantevoren.
In het geval van Hualampong echter wel…
Maar idd, zoals Karin al aangeeft moet je bij de north-northeastern bus terminal zijn, ook wel Mo Chit station genoemd.
bus kan je op dezelfde dag ter plaatse boeken, gewoon op het busstation, ik weet niet hoeveel bussen er per dag gaan. er gaat sowieso 's avnds 1 maar er zullen er vast op 1 dag meer zijn die gaan. en of je dit ook kan boeken vanuit een kantoortje weet ik niet, het is niet echt een hele grote toeristische plaats.
met de boot is het alleen de rivier oversteken en je bent er dus in 5 tot 10 minuten. het kan zijn dat hier inmiddels een brug is gekomen en dat je dus met de bus moet oversteken, die zou er namelijk komen, maar mss heeft iemand anders hier informatie over.