Wij willen volgend jaar met 4 personen van Bangkok naar Siem raep. Kan iemand ons iets vertellen over de tijd die wij hieraan kwijt zijn? Verder ben ik ook benieuwd wat dit ongeveer gaat kosten? Is het misschien leuk om met de trein naar Buriram te gaan en dan met een taxi verder?
Bedankt voor de moeite,
Je kunt met de trein van Bangkok naar Aranyaprathet en daar met een tuktuk naar de grens en dan vanaf daar met een taxi of bus naar Siem Reap. Je kunt ook met de bus vanaf bangkok.
Ik ga ieder jaar zo’n 2 a 3 keer vanuit bangkok naar siem reap en terug. Als je met 4 personen bent kun je gewoon een taxi regelen in Bangkok en dan naar aranyaprathet/poipet om de grens over te gaan. Daar neem je dan weer een taxi naar siem reap. Alles bij elkaar ben je dan zo’n 25 usd kwijt. Let wel op dat je je visa on arrival koopt bij het officiele buro (nadat je de thaise douane heb gehad en net voordat je cambodja binnen gaat) dat kost 20usd, meestal zwermen er wat lui rond die zeggen het voor je te kunnen regelen en ik heb met mensen gesproken die voor de zelfde stempels 40usd kwijt waren.
Als je retour gaat koop dan een transfer bij “sawasdee ankor inn” in siem reap dan moet je met 4 personen voor zo’n 20usd p/p naar bangkok kunnen met taxi en minivan en begeleiding bij de grens.
Veel plezier en somnang!!
Het is niet de gemakkelijkste grensovergang. Iedereen daar voor en na de grens proberen zoveel mogelijk geld aan je te verdienen (logish natuurlijk).
Het is wel een veel gebruikte grensovergang en vond de grensovergang al een avontuurtje op zich. Op internet zijn een hoop tips te vinden over wat de goedkoopste manier is om de grens over te gaan.
JA heb die grensovergang 2 keer gedaan. Wij zijn dus het eerste stuk met de trein gegaan van Bangkok naar Aranyaprathet. Daar kwamen we in de avond aan toen zijn we daar gaan slapen en de volgende ochtend met een tuktuk de grens overgegaan. Daar hebben we een taxi genomen die we gedeeld hebben naar Siem Reap. Wij hebben wel met oplichting te maken gehad maar uiteindelijk is het toch geregeld.