Hoe kunnen wij het beste reizen tussen deze twee steden. En hoelang doe je er over met de auto? Wie heeft er goede tips voor mij!
Hallo,
Ik heb het als volgt gedaan in de vroege ochtend met een taxi van Siem Reap naar de grens Boipet zo’n 2 a 3 uur rijden. Hebben hier toen 15 USD voor betaalt voor 2 personen. Bij de grens lopend over gestoken. Daar een tuktuk genomen naar het trein station. Daar nog even wat gewacht en de trein genomen van Aranyaprathet naar Bangkok wat ongeveer 6 uur is. Wij kwamen in de avond aan en zijn naar ons hotel gebracht met een tuktuk.
Ik wil nog wel zeggen dat ik de trein leuker vind dan de bus dit is natuurlijk heel persoonlijk. Het is inderdaad dat ze alleen 3de klas hebben maar wat ik er zo leuk aan vind is dat je tussen de Thaise bevolking zit en die echt ook kippen meenemen. Daarnaast is de rit erg leuk om naar buiten te kijken. Verder kun je heerlijk lokaal eten kopen tijdens deze treinrit. Je betaalt er 40 bath per persoon voor tenminste dat is wat ik heb betaald toen. Je kunt de middag trein nemen die zo rond 12.30 uur gaat. Als ik het nog een keer zou doen zou ik met de trein gaan.
De trein is idd heel erg leuk/ Ik heb het ook gedaan, alleen dan andersom van Bangkok naar Piopet. Je zit tussen de lokale bevolking en ze zijn echt zo aardig!! Veel toeristen doen dit niet, vandaar dat het een enorm leuke ervaring is.