Dag,
Ben op dit moment in Ubud en wil graag via Bromo naar Jogya reizen. Het lijkt er op dat iedereen de route precies andersom doet…en graag zou ik advies willen hoe ik het beste kan doen. Ik ben alleen (vrouw). Ik wil morgen al vertrekken dus als je dit leest en je hebt tips…let me know asap! bedankt!
Ubud naar de Udung term,inal in Denpasar schijnt een rip off te zijn, vanuit daar moet ik een bus kunnen nemen naar de ferry punt… maar helemaal naar bromoprobollingo ga ik het niet halen in 1 dag. dus tips waar halverwege te pauzeren zijn welkom.
Het is inderdaad zo dat veel van onze gasten de trip andersom doen maar het hoeft op zich natuurlijk geen probleem te zijn.
Wij hadden wereldreizigers op bezoek die het volgende hebben gedaan.
Vanuit Ubud via een aantal bemo’s (je moet wat overstappen) naar Ubung.
Hier de bus nemen naar Jember en dan b.v. in Kalibaru uitstappen.
Omdat ik weer geen problemen wil hebben met het aanprijzen van een lokatie ter plaatse verzoek ik u via google een passende locatie te vinden. Ik mag van de moderator u wel verwijzen naar mijn E-mail adres [EMAIL=“p.van.dee@corvandee.nl”]p.van.dee@corvandee.nl.
Bent u éénmaal in Kalibaru dan kunt u daar één of twee nachten verblijven om dan met de trein richting Surabaya te gaan.
In Probolinggo neemt u dan de bemo naar de Bromo (dit is trouwens goed te regelen via onze reisagent).
Ik heb begrepen dat het allemaal kort dag is.
Ik wens u veel succes in het plannen.
Pieter
In Denpasar een bis patas naar Surabaya nemen, in Probolinggo of ietsje verder in Pasaruan uitstappen en dan verder richting Bromo. De Bromo bereik je niet in 1 dag, maar Pasaruan of Probolinggo gaat makkelijk.
Op de terugweg naar Surabaya en daar de trein “Sancaka” nemen, die gaat 2x per dag 's ochtend en halverwege de middag naar Yogya (exprestrein 1ste en 2e klas). Dit lijkt mij de meest practische want kortste weg
alvast bedankt! iemand nog ervaring met de route ubud-udeng (denpasar) want dat gedoe met die bemo’s … poeh! maar goed…moet er aan geloven denk ik zo! groeten
Vaak genoeg de (nachtbus) Yogya-Denpasar en Denpasar-Yogya gepakt, het is een lange zit maar wel te doen in een uur of 16 totaal. Dus de bus naar Probolinggo is goed te doen in een uur of 9. Als je reisdoel eerst Bromo en daarna naar Yogya is kun je Kalibaru net zo goed skippen 1 of 2 dagen zoals Vendie aangeeft is namelijk veel te kort om van de omgeving daar te genieten met zijn nationale parken.