Van Aguas Calientes naar Ayacucho via Urubamba of niet?

Na jullie goede hulp en adviezen van de vorige keer nu weer een nieuwe vraag.

Wij zijn van plan om met de trein van Ollantaytambo naar Aguas Calientes te gaan, daar een nachtje te slapen om vervolgens Machu Picchu te bezoeken.

Na Machu Picchu willen wij graag naar Ayacucho. Nou is mij niet duidelijk :confused: of we dan eerst weer terug moeten gaan naar Ollantaytambo/ Urubamba of dat we vanaf Aguas Calientes rechtstreeks een bus kunnen nemen naar Ayacucho. Als ik op google maps kijk dan lijkt het er op dat we eerst echt terug moeten naar Ollantaytambo/ Urubamba onduidelijk is of we ook via Quillabamba naar Ayacucho kunnen gaan.

Is er iemand die dit weet? En zo ja hebben jullie ook adviezen wat de mooiste, leukste route is?

Wederom alvast heel erg bedankt!!

Ing

Hallo.
De enige toegangsweg naar/van Aguas Calientes is de trein vanuit/naar Ollantaytambo.
Vanuit Aguas Calientes naar Machu Picchu is er een pendelbusje.
Om naar Ayacucho te reizen moet je zowieso over Ollantaytambo maar zou ik de langere weg aanraden terug richting Urubamba/Cuzco en Abancay. Richting Quillabamba heb je wel de prachtige Abra Malaga-pas op 4380 meter hoogte maar zit je, vanaf Quillabamba , in de tropische wildernis met sporadisch een klein dorpje en vele uren rijden over erbarmelijke gravelwegen en naar mijn weten geen overnachtingsmogelijkheden. Tot Quillabamba zijn er geregeld busdiensten en minibusjes ,daarna is het zowat behelpen ,of taxi nemen. De langere beter weg is hoofdzakelijk asfaltwegen,maar zelf ben ik niet tot in Ayacucho geweest.