Valse scans van Ghanese paspoorten

Hallo,

Natuurlijk heeft niet iedereen in Ghana een paspoort, maar dan hebben ze wel zoiets dat bij ons een indentiteitskaart noemt.
Als men contact heeft met een vrouwtje van Ghana, is het gans normaal, denk ik, dat men vraagt dit door te mailen, om een beetje zeker te zijn van de indentiteit.
Nu is het daar voor diegene die het niet goed voor hebben, een koud kunstje zo een scan te bewerken. Er zijn zelf winkeltjes waar u deze kunt kopen. Wat de grootste fouten op deze pasoorten zijn is dat men wel een origineel paspoort gebruikt, maar er een andere foto op plakt. Zo kunt ge bijna voor 80 % zeker zijn , als ge een Ghanees paspoort krijgt met een foto van een blanke, dat dit in werkelijk een kleurling is. Met een goed computerprogramma, en de kennis hoe er een paspoort uitziet, is het heel makkelijk te zien wanneer dit gemanipuleerd is. Ik persoonlijk heb er toch een klein twintigtal, bekeken waar het zeer duidelijk op was.
Ik heb natuurlijk het geluk een heel professioneel computerprogramma te
hebben. Nu hier gaan vertellen waar ge moet opletten zou dom zijn. Er zijn
ook Ghanezen die dit kunnen lezen. Maar als er iemand dit zelf niet kan, wil ik eventueel daar wel bij helpen.

Groet,
Beest