Officiële prijzen Ghanees paspoort.

Hallo,

Daar ik soms hier de wildste verhalen hoor , voor de prijzen en de wachtijden wat betreft het aanvragen van een Ghanees voor zijn paspoort. Heb ik deze eens van een ghanese zoekmachine gehaald van de Ghanese overheid. En die zijn als luiden oficieel als volgt :

  • 5 CDS = $ 3,49 = € 2,44 voor een wachttijd van een maand.
  • 5O CDS = $ 34,9 = € 24,4 voor een wachttijd van een week
  • 100 CDS = $ 69,8 = € 48,8 voor een wachttijd van een dag.
    De koersen kunnen natuurlijk wel wijzigen

Gewoon informatief,
Beest -

1 like

Hoi Beest,

Wie zegt mij dat die prijzen kloppen? (graag bronvermelding). 5 cedi’s lijkt me wel erg weinig! Ik weet dat een kennis van mij meer dan 200 Cedis kwijt was en nog steeds haar paspoort niet heeft na een 1,5 maand!
Het mag dan volgens de regering officieel zijn, ik denk niet dat iemand in Ghana een paspoort krijgt voor 5 Cedis.

Groet, Awaaze

Beste Awaaze,

Ik zat er wel naast met mijn prijzen, het moet zijn :
$ 6.25 of € 4,33 voor een wachttijd van een maand
$ 62.5 of € 43.38 voor een wachttijd van een week
$ 125 of € 86.77 voor een wachtijd van een dag.

En de bron vind ge : www.ghanaweb.com/GhanaHomePage/foreign_affairs/passport.php

Sorry,
Beest

Hoi Beest,

Ik mag je weer corrigeren. Ghanaweb.com is niet accuraat! Je had het kunnen weten gezien de oude Cedis. Kijk maar eens hier http://www.ghanaimmigration.org/Eligibility_info.htm , dan zie je dat jou prijs is verdubbeld.

Groet, Awaaze

hallo,
Wie heeft er weleens gehoord dat er een bedrag betaald moet worden, als een soort borg voor het geval dat iemand teruggestuurd wordt. Nu zou de regering dat moeten betalen, vandaar de vraag voor borg. Komt die persoon gewoon na verloop van tijd terug naar Ghana krijgt hij het geld terug???

Manasseh

Hey wat bedoel je juist? als er iemand van Ghana naar bv België komt? Bedrag dat moet betaald worden, heb ik nog nooit van gehoord; wel een borgstelling, officiële verbintenis tot tenlasteneming, in België bijlage 3bis genaamd, kan men vragen. DWZ: Hierdoor stel jij jezelf borg zodat het jij bent die gedurende twee jaar verantwoordelijk is voor àls er kosten gemaakt worden door Ghanees die naar hier komt. Bv. als repatriatie noodzakelijk, medische kosten indien nodig etc etc. Op voorhand zou ik niks betalen, hoor! Meer info op site dienst vreemdelingenzaken :smile: EfuaK

hey was wat te snel gaat hier over paspoorten maar alé groetjes allemaal x ik zal da es vragen aan een vriend daar die ook een paspoort heeft aangeschaft. x

Hoi,
Ja da’s fijn, als je het nog eens na kunt vragen, helemaal snapte ik het ook niet, want dat zou betaald moeten worden bij ophalen van het paspoort (tenminste als ik het goed begrepen heb dan he?) Vlgs mij, moet bij een visumaanvraag ik gewoon garant staan voor evt kosten. Ik zal ook eens bij vreemdelingenzaken kijken

Ik begrijp je vraag niet. Gaat het over een persoon die vanuit Ghana naar NL/BE komt, of andersom. In het 1e geval moet iemand borg staan. Dat houdt in dat NL/BE in geval van vluchten (onderduiken) alle kosten die de NL/BE maakt om de persoon op te sporen, op jou kan verhalen! Voor NL kan je hier een stuk over vinden op de website van de immigratie- & naturalisatie dienst. Je moet genoeg verdienen & hebben.
Bedoel je voor Ghana, dan is het antwoord neen. Men wil je dan gewoon een poot uit trekken. Bluf dan gewoon dat je hoge pieten kent en vraag zeker om een bonnetje met naam en handtekening/stempel. Deze willen ze dan vast niet afgeven en jij weet dan wat er aan de hand is :wink:

Graag je antwoord…

Groet, Awaaze

Hoi Awaaze,

Het gaat om iemand die vanuit Ghana naar hier komt (NL) althans dat willen we graag. Het garant staan heb ik begrepen, da’s ook geen probleem, maar het zou gaan om een bedrag wat hij zou moeten betalen bij het ophalen van het paspoort? Maar als ik jullie zo hoor, heb ik het niet goed begrepen denk ik. Dus ik ga het nog een x navragen.
Verder ben ik me aan het verdiepen in de makkelijkste weg hoe hij hier kan komen, een mvv kost nogal wat zag ik en kost ook de nodige tijd vlgs mij. Weet jij toevallig of het uitmaakt of je getrouwd bent? Even ter info: We kennen elkaar 14 jaar, hebben een zoon van 13 en nu toch besloten om samen verder te willen. Dus ik ben heel erg aan het zoeken naar alle ervaringen en kennis die er al is. Dus als je me kunt helpen met enige kennis/advies is dat enorm welkom!

Dank je
Manas

Hoi Manasseh,

Het maakt wel degelijk wat uit. Metname voor de inkomens eis.
Omdat dit topic over paspoort prijzen gaat, ga ik je doorverwijzen naar een andere site, nl: http://www.buitenlandsepartner.nl/forum/viewtopic.php?t=51089

Ik heb je er een min of meer gelijkwaardig topic bijgezocht…

Succes met vechten (tegen de Staat)!

Awaaze