Wie heeft er een tip voor een leuke vakantiewoning centraal gelegen in Costa rica voor de periode november 2017
Hallo,
hoe lang, hoeveel personen, wat wil je betalen, wat versta je onder centraal gelegen? Wel een erg beknopte vraag. Kijk eens bij Homeaway/VRBO
Airbnb heeft ook veel aanbod. Maar of centraal Costa Rica nou de plek is om een vakantiehuis te huren? Wat zijn je verwachtingen? Echt tropisch of juist koel? Vlak bij strand? Of juist in de bergen? Moet je dichtbij shoppingmalls zijn? Of juist weg van de drukte?
Sent from my X1030X using Wereldwijzer mobile app
Ja Otto, enige aanvullende info leek mij ook heel nuttig. Had inderdaad airbnb er nog achteraan willen sturen maar je was me voor :wereld:
En toen ik daarnet de computer weer activeerde had meneer Google kennelijk bedacht dat ik hier www.hometogo.nl ook wel iets aan had. Daar staan inderdaad ook heel veel accommodaties op in Costa Rica op plekken waar wij ook geweest zijn.
emigreren , is dat al dan niet nog mogelijk ? wij wonen in guatemala , ik belgische en mijn man guatemalteek ,en kinderen de dubbele nationaliteit , ggraag meer info omtrent verblijfsvergunning, ziekenhuizn , scholen , maandloon,werkvergunning,zelfstandigiets uitbaten etc,
indien doenbaar, zouden we eind dit jaar reizen voor een maand naar costa rica, iemand een heel goedkoop vakantiehuis voor nov of dec ergens, -met 3kinderen ,max 15m in rijden van winkecetra maar graag net erbuiten met veel groen
Om hier te mogen wonen heb je een verblijfsvergunning nodig. Er bestaan diverse manieren om zo’n vergunning te verkrijgen. Een daarvan is dat je voor tenminste $200.000 investeert in Costa Rica. Een huis, bedrijf, auto. Of je hebt een pensioen vanuit het buitenland. Daar gelden dan wel minimum bedragen voor. Er zijn nog andere manieren, maar ik denk dat jullie daar niet voor in aanmerking komen, tenzij je een kind van jou hier is, wordt geboren. Dan is het kind een Tico, en mogen de ouders bij het kind blijven.
Je krijgt eerst een tijdelijke vergunning met werkverbod. Je mag de eerste 5 jaar geen werknemer worden. Je mag wel zelf ondernemen.
Kijk op arcr.net voor informatie.
Tja, een héél goedkoop vakantiehuis dicht bij winkelcentra (bij de grote steden) maar ook dicht bij veel groen? ->Utopie…
Costa Rica is beslist niet goedkoop. Dichtbij winkelcentra is nog duurder en als je het niet erg vind om achter tralies te wonen, dan kun je daar voor kiezen.
Of bij grote toeristische plaatsen zoals Tamarindo en Manuel Antonio, maar dat is wel erg Amerikaans. Probeer de regio Dominical-Uvita-Ojochal,(https://www.ballenatales.com/ en https://www.facebook.com/groups/costaballenabulletinboard/) daar is het nog relatief rustig, toch met goede supermarkten in de buurt. Voor kleding en luxe goederen moet je wel wat verder reizen, zoals San Isidro of San José. In Uvita zijn ook internationale scholen.
Er zijn ook nog wel andere streken, waar het toerisme nog niet erg in opkomst is. Daar kun je nog goedkoop iets huren. Zoals bijvoorbeeld het noord oosten van Costa Rica, tegen de grens met Nicaragua.
Eigenlijk hangt het helemaal af wat je hier wilt gaan doen, ondernemen?
Als het om een goedkoop huis gaat vlak bij San José en waar je even snel een goedbetaalde baan krijgt, je zelf weinig geld hebt, dan zal dat een teleurstelling worden.
Veel succes!
Otto