Ik ben Purdey, in mei heb ik examens, en waarschijnlijk mijn havo diploma gehaald.
Daarom zou ik in de zomer van 2012 (Juni, Juli, Augustus) 2 maanden in het buitenland willen werken. ik ben dan 18 jaar.
Heeft iemand tips voor mij? of ervaringen?
Ik weet namelijk niet zo goed hoe ik dit moet aanpakken.
Het liefste zou ik willen werken in een restaurant of bar.
Ik ben vorig jaar drie maanden op Curacao geweest, heb daar onderzoek gedaan voor m’n studie (SPH). Ik heb daar niet gewerkt, maar wel veel huisgenootjes leren kennen die daar werkten.
De meesten hebben hun verblijf etc. geregeld via wereldstage.
Als je daar gewoon wilt werken, kan je het ook allemaal prima zelf regelen (heb ik ook gedaan). Je kunt bijvoorbeeld gaan werken bij barretjes of op stranden.
Een huisgenootje werkte bijvoorbeeld bij Papagayo (dat is een villapark, restaurant, strand etc.)
Je kunt misschien proberen om zelf contact op te nemen met deze bedrijven?
Wat tips voor restaurants/strandtenten:
Cabana beach (heel gezellig, leuk strand, vlakbij centrum. Het is een strand, maar ze hebben 's avonds ook feesten dus je kunt bv. ook 's avonds aan de bar werken) http://www.cabanabeachcuracao.com/
En ik hoop dat je wat kunt vinden! Curacao is geweldig om een paar maanden door te brengen. Heb er geen moment spijt van gehad, super gezellig daar met al die studenten/jongeren.