Vakantiewerk gezocht op een Nederlandse camping!

Halloooooo!

Wij zijn twee jongens, Joey (21) & Mathijs (19), en zoeken vakantiewerk voor de zomer van 2009.
Beiden hebben wij al erg veel ervaring met recreatie (o.a. in Spanje) en zijn wij in de zomer gediplomeerd Sociaal Cultureel Werk.

Naast dat treden wij vaak samen op (Beatbox/Rap) en zijn dus al erg op elkaar ingespeeld!

Enig obstakel is dat wij beiden geen woord Frans spreken. :crybaby:
Toch zijn wij hardstikke enthousiast en pakken daarom een taal best snel op! :king:
Engels en Duits zit perfect bij ons!

Graag wouden wij daarom eerst recreatiewerk doen op een Nederlandse camping in Frankrijk, waar dus veel Nederlanders komen en/of Duitsers/Engelsen.

Wie weet er een goede camping voor dit?

Met vriendelijke recreatie groeten,

Mathijs & Joey!

He Mathijs en Joey,

Ik hoop dat jullie nog niet voorzien zijn van een leuke zomerbaan, want ik ben op zoek naar twee leuke jongens voor mijn horeca en animatie team op een gezellige Nederlandse familiecamping in Salles-Monfaquin, Frankrijk.

Waarschijnlijk zullen jullie meteen met een aantal vragen in je hoofd zitten hoe alles geregeld is op onze camping en wat wij van je verwachten. Ik heb hieronder een aantal vragen opgesteld met natuurlijk de antwoorden! Veel leesplezier ;)!

1. Hoe zien de personeelsvertrekken en sanitairvoorzieningen eruit?

2. Wat zijn gemiddeld de werktijden en dagen?

3. Waar bestaan de werkzaamheden over het algemeen uit?

4. Hoeveel werknemers zijn er ongeveer?

5. Mogen de medewerkers gebruik maken van alle faciliteiten?

6. Wat is de reisvergoeding?

7. Moet ik Frans kunnen spreken?

8. De personeelsleden slapen op een zogenaamd afgezet personeelskamp. Dit kampje bestaat uit een aantal caravans die in een cirkel staan. Op de binnenplaats hebben jullie je eigen zitgedeelte en er is een aparte vouwwagen met een koelkast voor wat drank en etenswaren. Je deelt met 1 collega een caravan. Jullie hebben allebei een eigen bed en eigen kastjes waar je je spulletjes in kan opbergen. De douche en toilets bevinden zich vlakbij het personeelskamp. Deze zijn vrij nieuw, dus in perfecte staat. Ze worden wel gebruikt door enkele gasten, maar doordat zij helemaal aan het begin van de camping gelegen zijn worden zij maar door weinig mensen gebruikt. Daarnaast word er iedere dag grondig schoongemaakt door onze schoonmakers. Lekker schoon dus!

9. De werktijden kunnen per week verschillen. De eerste en laatste weken zullen wat rustiger zijn, terwijl je in het échte hoogseizoen misschien wat vaker moet werken vanwege de drukte. Gemiddeld kom je ongeveer uit op 40 uur per week. De roosters worden in overleg gemaakt, dus iedereen kan doorgeven of hij/zij een hele dag vrij wil of bijv. op 2 dagen alleen 's ochtends wil werken. Wanneer je met activiteiten zoals kanoën of paardrijden mee gaat worden dit niet als werkuren gerekend, maar dat is begrijpelijk toch?

10. Er zijn verschillende horecadiensten per dag. 's Ochtends zal er tijdens de Basticlub(kinderclub) een koffie/thee momentje zijn voor de ouderen op het terras van het restaurant, zodat zij lekker naar hun kroost kunnen kijken. 's middags gaat de snackbar open en daar zal van 16.00 tot 17.00 happy hour zijn. 's Avonds zijn er in het restaurant vaste thema-avonden. Je moet dan denken aan een Italiaanse avond, pannenkoekenavond, barbeque-avond etc. 1 a 2 keer per week zijn er welkomstbijeenkomsten waarbij ook een horecamedewerkers eventjes moet helpen om iedereen een drankje te geven. De horeca-medewerkers zullen ook wel is ingepland worden voor het animatie-team, wanneer zij vrij hebben. Dit gebeurd allemaal in overleg.
    Naast het horeca-team zoeken wij dus ook animatie-medewerkers. Zijn verzorgen 's ochtends de Basticlub, enkele keren per week middaganimatie en avondanimatie.

11. We zullen ongeveer met 8 personeelsleden zijn, bestaande uit 1 kok, 2 animatiemedewerkers, 5 horecamedewerkers. Daarnaast verzorgt de eigenaresse de receptie en de eigenaar doet allerlei kleine klusjes. Ook zijn er twee mannen die zorgen voor het onderhoud van de camping en hebben we 2 schoonmaaksters, daar hoeven jullie niet mee samen te werken.

12. De medewerkers mogen gewoon gebruik maken van alle faciliteiten, dus als je een dagje vrij bent kan je gaan en staan waar je wilt. Let wel op… je blijft een personeelslid, dus je kan je niet gaan gedragen als gast. Je zal het goede voorbeeld moeten blijven geven!

13. Jouw bus of vliegticket wordt door de eigenaren van de camping vergoed, mits je niet het duurste ticket hebt genomen.

14. Camping Des Bastides is een Nederlandse familiecamping waar bijna alleen maar Nederlanders op vakantie gaan. Een enkele keer staan er wat Belgische families of een Franse familie op de camping. Als je geluk hebt spreken die Fransen nog een woordje Engels en je hoeft niet te gaan struikelen over je woorden :wink: Wat ik wil zeggen… een grote talenkennis is dus niet noodzakelijk, maar het komt altijd goed van pas!

Ik hoop snel van jullie te horen!

Groetjes,

Colette Bader ([EMAIL=“colette_bader@hotmail.com”]colette_bader@hotmail.com)

Hallo Colette,

Wat toevallig… In 2007 heb ik zelf op Des Bastides gewerkt. Ik ben Sybrich, vraag maar bij de eigenaren en ze kennen me wel.
Ik kan iedereen aanraden op deze camping te gaan werken. Ik heb een geweldige zomer gehad! Alles is heel netjes geregeld.
Dit jaar ga ik werken op een camping aan de Atlantische oceaan. Hier ga ik alleen de animatie doen. Dit lijkt mij nog leuker want ik heb een geweldige tijd gehad maar om 8 uur 's ochtends het zwembad schoonmaken doe ik nooit meer…

Ik wens jullie deze zomer ook weer een goed seizoen en de groeten aan Hanny en Ferry.