Ik zoek samen met een vriendin (19 en 20 jaar) vakantiewerk op een camping in Frankrijk om ons Frans te verbeteren en daarbij een leuk vakantiebaantje te hebben. Wie kan ons daar bij helpen???
We doen de opleiding Leisure Management. Beide hebben we op de middelbare school 5 jaar Frans gehad en 2 jaar Frans op HBO niveau. Verder spreken we ook goed Engels.
We zijn beschikbaar van week 29 t/m 32.
Voor meer informatie kunnen wij altijd onze CV opsturen (in het Frans of Nederlands). Of mail naar marieke_nieuwenhuis@hotmail.com
Camping Belledonne in de Franse Alpen is nog op zoek naar een receptioniste en een animatrice. Talen Frans, Engels en Nederlands en minimaal 6 weken beschikbaarheid. Mochten jullie geinterseerd zijn of meer info willen stuur een mailtje in het frans of engels naar belledon@club-internet.fr
Ten eerste zijn jullie vrij laat met het zoeken naar vakantiewerk voor in het buitenland. De meeste campings hebben tegen deze tijd hun personeelsbestand al compleet. Een ander nadeel is jullie beschikbaarheid, de meeste campings eisen toch wel een beschikbaarheid van minimaal 6 weken. Dit is in verband met kosten en inwerktijd. Hoe langer je kunt werken hoe voordeliger het is om iemand uit Nederland te laten overkomen. Ben je echter kort beschikbaar, dan is loont het niet om mensen uit Nederland aan te nemen en zoeken ze of mensen die langer kunnen of locals.
Desalniettemin: Niet geschoten is altijd mis. Er hoeft maar een camping te zijn die nog mensen zoekt en voorwie het redabel is jullie aan te nemen. Daarom heb ik het volgende advies: Onderneem nu actie en wacht niet langer met het zoeken naar dit werk. De kans erop wordt dan hoe langer hoe kleiner. Neem zelf het initiatief en bel een camping naar jullie wens gewoon op en vraag of ze nog vakantiearbeiders nodig hebben. E-mailen kan ook, beter van niet, maar als de taal telefonisch een probleem vormt kan dat handig zijn. Over het algemeen staan de meeste campings er niet om te springen twee vrienden/vriendinnen aan te nemen. Waarom weet ik niet precies, maar ik denk dat het voornaamste motief de lagere arbeidsproductiviteit is.