Vakantiewerk Amerika

ik zou graag volgende zomer vakantiewerk doen in Noord-Amerika, ik ben dan 18.
wie kan me hierbij helpen?
groetjes Elisabeth

.

jaah weet iemand iets?? ik wil dat ook, alleen zonder zeker te zijn van werk is het veels te duur!

1.,het is niet bepald slim om een geheel nieuwe vrag vij een oude te plaatsen-dat heet ‘‘hijacken’’ op goed amerikaans.
2.basiskennis, die wij vroeger gewoon op school bij aardr-kunde leerden: met een gewoon toerist-status/verblijf MAG je niet werken-net zoals dat omgekeerd geldt voor amerikanen in NL. Pas sinds de EU er is is het voor ons makkelijk om in Estland of Polen te gaan werken-en omgekeerd-wat de meesten ook al niet schijnen te weten.
3.wel biedt de USA voor bepaalde categorieien jongelui (niet jong en lui-handjes moeten wapperen) working visa aan-met allerlei specifieke voorwaarden. voornaamste; je moet alles al te voren voor vertrek regelen en een boss vinden die die papierwinkel voor je wil regelen.
4.zwart werken mag natuurlijk niet-afh. van je eigen mening daarover (en pas die dan ook toe in NL) is dat in de USA nog wel veel gebruikelijker en makkelijker als in NL. maar dat is dus illegaal en mag hier niet open=bloot op het web. en dikke kans dat je boss na de week zegt: dat mocht niet-ik ga niks illegaals doen en jou US$ uitbetalen! hoewel dat het land is met het allerhoogste % ‘‘criminelen’’ in de bak=nor, heeft iedereen z’n mond vol van ‘‘legal’’.
PS: als je roept dat het te duur is-wacht dan ff, of een paar jaartjes-zoek een beter betalend vakantiebaantje in NL (denk maar niet dat je daar veel meer gaat verdienen). zelf denk ik :verwende nesten-met 18 waren we al blij dat we zelf trappend op de fiets naar Belgie konden als 1e grote buitenlandse trip.