Hoi avontuurlijke (jonge)dame :dag:,
Ik, sportieve ondernemende en vrolijke bergen-liefhebber van 44, zoek een (jonge)dame van 25-38 zonder hoogtevrees, om één of meerdere weken mee op vakantie :vak01:te gaan. Doelen zijn vooral ‘t Nationale Park van Zwitserland (Graubünden; Ofenpass; vakantie nr. 2) en de Vinschgau, een hoofddal van Süd-Tirol (Stelvio NationalPark + NationalPark Texelgruppe; Silandro / Merano; vakantie nr’s 1, 3 en 5). Geef mij een belletje als je ook van de oorverdovende stilte, de overweldigende natuur en de grandioze uitzichten wilt genieten; dan krijg je van mij een gratis ‘mini’cursus digitaal fotograferen in de bergen. Let op: ik ben zeer ervaren in de bergen maar ik klim niet; ik wandel uitsluitend (+ alleen beetje kletteren bij passages). Ik hou veel te veel van het leven om té grote risico’s te nemen. I love life …:wub:
Ik heb een stuk of 4-5 periodes waarin ik vrij gemakkelijk kan gaan. 1. Eind mei-eind juni (7-10 dagen voorzomeren :zon02: in een pension in N-Italië), omdat de bergen daar dan al goed toegankelijk zijn en het nog niet zo heet is. 2. Juli; 2 weken in een zeer eenvoudige berghut vlak nabij ’t Nationaal Park in O-Zwitserland zijn al geregeld. Dat is echt iets voor natuurliefhebbers, omdat ik goed de weg ken in het park en omdat ik er al heel veel bijzondere planten en dieren heb gezien. 3. Een eventueel aansluitende week tot 10 dagen ‘Ortler’ met 2 andere bergliefhebbers (m+v) behoort tot de mogelijkheden, maar deze kan ook eind juni of eind september plaatsvinden (wordt nog uitgezocht). Dit is de enige week waarin ik enig risico neem, omdat we beogen de Ortler op te gaan met een klein gezelschap + gidsen; pensionverblijf. 4. Half tot eind augustus een week in een appartement in het Berner Oberland (omg. Interlaken) met mijn ouders. Op die vakantie ben ik de gids en zal ik zelf weinig ondernemen, omdat het vooral om het plezier van mijn ouders gaat. Een mooie kans om de bergwereld goed te leren kennen, van afstand. 5. Half tot eind september een week tot 10 dagen nazomeren :zon02: in een pension in N-Italië, omdat het toeristenseizoen dan ten einde is en het weer daar nog bijzonder goed is. Het kan zijn dat ik, afhankelijk van mijn werk + budget + goede en betaalbare huisvesting (ben ik goed in geworden), misschien wel alle 5 mogelijkheden benut om vakantie te vieren.
Ik hoor graag van je als je interesse hebt in 1 of meerdere van deze weken. Uiteraard wil ik uitvoerig kennismaken om te weten te komen wie ik meeneem en dat we het goed met elkaar kunnen vinden. Dan is het ook gaaf om samen :cheer: de definitieve plannen te smeden en er naar toe te leven ….
Groetjes,
Swissie