vakantieliefde/uitbuiter Kusadasi

Goedendag
*ik wil graag mijn verhaal plaatsen over een Turkse vakantieliefde die heel andere intenties had dan ik dacht. Hiermee wil ik alleenreizende(kwetsbare) vrouwen waarschuwen.

In 2006 ging mijn relatie in Nederland na 3 jaar uit waar ik op dat moment kapot van was. Ik kon nergens afleiding in vinden en het lukte mij niet om de verbroken relatie te verwerken ondanks allerlei pogingen om het van mij af te zetten. Tot er iemand met een advies kwam om eens een tijdje alleen op vakantie te gaan en zo proberen te boel op een rijtje te krijgen. Dat vond ik eigenlijk geen slecht idee en begon met het bedenken van bestemmingen. Ineens was daar een aanbieding voor een 4 sterrenhotel in het Turkse Kusadasi.*
Ik bedacht mij geen moment en boekte het,met de gedachte dat ik volgende week heerlijk op het strand zou liggen en daar proberen weer wat op te krabbelen om dit drama te kunnen vergeten.
Niet wetende dat het volgende drama precies op die mooie vakantieplek zou beginnen en maar liefst 5 jaar zou duren.

Aangekomen in het hotel pakte ik mijn spullen uit en voelde mij gelijk ontspannen en liet alle spanning van mij afglijden.
Ook had ik mij voorgenomen om geen enkele dag op stap te gaan aangezien dat alleengaand natuurlijk gevaarlijk is, tenzij ik Nederlanders zou tegenkomen waar het mee klikte.
De volgende ochtend ging ik aan mijn ontbijttafel zitten en het viel mij op dat ik constant werd aangestaard door een knappe ober van ongeveer mijn leeftijd met felblauwe ogen. Ik zat hier eigenlijk niet op te wachten en probeerde het te negeren.*
Dat aanstaren hield ongeveer 3 dagen aan tijdens ontbijt en avondeten.*
Op een dag ergens in het midden van de vakantieweek kwam hij naar mij toe terwijl ik aan het zwembad lag. Hij leek medelijden te hebben en vroeg mij wat een mooie jonge dame alleen op vakantie doet.
Daar begon de ellende en ik had er natuurlijk niet op in moeten gaan.
We belandden uiteindelijk in een urenlang gesprek waarbij ik een klik voelde en hij vertelde dat hij precies hetzelfde meegemaakt had als ik in de liefde. Hij was die winter door zijn ex ingeruild voor een ander en om afleiding te zoeken was hij hier in Kusadasi komen werken.
Het was te mooi om waar te zijn; iemand die in principe netals ik in hetzelfde verwerkingsproces zat met wie het ook nog eens klikte en die er ook nog goed uitzag!
Aangezien ik 20 was en nog vrij naïef in de liefde geloofde ik alles wat hij zei terwijl het natuurlijk ook klinkklare onzin kon zijn.
Waar ik het gevoel probeerde tegen te houden omdat iets in mij zei dat dit niet het juiste moment of persoon was gaf hij vol gas. Hij haalde letterlijk alles uit de kast om mij over de streep te trekken. Van rode rozen op mijn hotelbed tot aardbeien brengen in de nacht, tot verzoeknummers aanvragen bij livebands. Op een gegeven moment was ik gewoon echt verliefd en ging met een brok in mijn keel weer huiswaarts. Zoals vaak bij vakantieliefdes. Maar daar bleef het echter niet bij.*
Hij belde mij bij thuiskomst ongeveer 10! Keren per dag.*
Waarbij hij alles uit de kast haalde om mij met woorden zijn liefde te bewijzen. Ook raakte hij volledig in paniek als ik wel eens niet kon opnemen en dan had ik zomaar 30 oproepen gemist. Het resulteerde erin dat ik bijna geen sociale dingen meer deed omdat ik bang was dat hij weer teleurgesteld zou reageren en bang was ok mij kwijt te raken. 3 maanden na het 1e bezoek keerde ik terug naar hem omdat hij mij smeekte om te komen, maar geld daarvoor had hij niet. Een ouderwets dorpje in het noorden van Turkije was het. Ik verbleef daar in een hotel want bij zijn familie was not done. Deze hele reis inclusief alles is door mij betaald met geleend geld. Ik hoorde hem ook met geen woord over dat hij dat vervelend voor mij vond. Die keer vroeg hij mij ten huwelijk en gaf mij een ring waarop ik dronken van verliefdheid ja zei.
Na deze keer terug te zijn in Nederland veranderde hij. Achteraf denk ik omdat hij merkte dat ik nu emotioneel in zijn bezit was en hij alles kon doen omdat ik hem waarschijnlijk niet zou verlaten.*
Hier een opsomming van bizarre eisen:
Hij verbood mij om na werktijd iets sociaals te doen en anders zou ik waardeloos zijn en niets om hem geven. Als ik niet gelijk na 1 telefoontje opnam dan bleef hij achter elkaar bellen en sms-en.*
Hij begon op mijn gevoel in te werken, dat ik niet wist wat liefde was als ik hem niet op nummer 1 zette.
Ook klaagde hij altijd over geldnood en dat ik het veel makkelijker had.
Na ongeveer een half jaar begon hij steeds vaker op een heel sluwe manier om geld te zeuren. Hij huilde dan dat hij niemand had die om hem gaf behalve ik. Ook zei hij dat hij vele schulden had. Ik heb in 5 jaar ongeveer 60.000 aan hem besteed in de vorm van vakanties, tickets, voor zijn schulden, onderhoud. Ik ben daar nu nog een lening voor aan het afbetalen terwijl de ‘relatie’ al bijna 5 jaar over is.*
Ik betaalde vrijwel altijd alles en ik geloofde zijn smoezen dat hij het goed zou maken zodra ons gezinnetje van start ging met alles er op en eraan. Ik ben er in die tijd wel eens 5 keer per jaar naartoe geweest. Hij nooit naar mij omdat hij zei dat dat niet kon omdat hij zijn dienstplicht nog moest vervullen.
Ik heb zijn familie uiteindelijk wel een paar keren gezien waarin zij voornamelijk aandrongen op een huwelijk. Ik heb de stap voor een huwelijk echter niet genomen omdat er geen goede basis was. *Gelukkig heb ik dat uiteindelijk nooit gedaan want dan waren de problemen ws niet te overzien geweest.
In die 5 jaren heb ik het vele malen uitgemaakt omdat ik de emotionele chantage niet meer aankon en het een bodemloze put was. Maar iedere keer nam ik hem toch weer terug na smeekbedes en zielige verhalen.
Uiteindelijk is de bom gebarsten toen ik hem betrapte op een 2e telefoonnummer waar hij geheime vrouwelijke contacten mee had. Ook zette hij foto’s van hemzelf gearmd en knuffelend met andere vrouwen op facebook. Terwijl hij mij jarenlang wilde onderdrukken en ik de deur niet eens meer uitkwam uit angst voor zijn reactie.
Ik heb er toen een definitief punt achter gezet …Maar ik was wel 5 jaren van mijn leven kwijt aan iets wat voor hem niets voorstelde. Ik was gewoon een inkomstenbron, een neukertje op afstand… Toen ik hem daarmee het laatste gesprek confronteerde toen ontkende hij niet eens, zei dat hij hier geen tijd voor had en gooide de hoorn op de haak. Dat was het dan… Ik stortte daarna volledig in en deed er zeker een jaar over om de draad enigszins op te pakken.

De kans is groot dat hij er nog meer vrouwen zoals ik op nahield.
Ik wil andere vrouwen hiervoor waarschuwen!
Wees op je hoede tijdens een vakantie… Kijk de kat uit de boom… En zodra ze om geld beginnen te vragen stop dan gelijk… Geen enkele normale man smeekt een vrouw om geld. Laat je niet misbruiken want je verliest tijd, geld en eigenwaarde.*

Liefs Melanie

Hoi Melanie,
Allereerst wens ik je sterkte met wat er gebeurd is en ten tweede vind ik dat je het ontzettend dapper op papier gezet hebt. Ik woon meer dan 15 jaar in Turkije, heb daarvan 9 jaar in Antalya gewoond en zelf een bedrijf gehad met ‘Turkse obers’ :wink:
Jouw verhaal heb ik vele malen zien gebeuren met buitenlandse vrouwen. In het begin waarschuwde ik ze er nog voor, maar in al mijn goede bedoelingen ben ik er zelfs vriendschappen door kwijtgeraakt.

net wat je zegt, " geen enkele normale man smeekt een vrouw om geld" en zeker geen Turk!
Onderling lachen ze hun slachtoffers uit, het is gewoon walgelijk zoals sommigen zich gedragen. In het toerisme vind ik trouwens toch dat de de Turk weinig respect heeft voor buitenlanders. Ik woon nu in Istanbul en hier is de mentaliteit heel anders (afgezien van de Grote Bazaar en omgeving Sultan Ahmet).

Bedankt dat je je verhaal hier hebt willen delen. Niet om alle Turkse mannen in een kwaad daglicht te zetten, ik heb zelf ook al jaren een relatie met een Turk, maar ik zet je stukje Sticky zodat je bovenaan blijft staan. Jouw verhaal was 10 jaar geleden actueel en zal dat over 10 jaar nog zijn.