Ik ben onlangs in februari op vakantie geweest in Rio de Janeiro, en ben verliefd geworden op deze mooie geweldige stad, en niet alleen op Rio, maar ook op 1 van haar inwoners…
Nu alweer enkele weken terug in NL, maar de liefde tussen ons is nog net zo goed als toen, ook al zien we elkaar niet in real.
Wie heeft er ook een vakantieliefde of gehad in Rio?
Zou dit kans van slagen hebben, ook met mijn toekomstplannen om naar Rio te emigreren,
Nu is mijn andere vraag, wat heb je nodig wil je emigreren als Nederlander naar Rio?, heb zelf geen eigen bedrijf of iets in die richting, wel werk ik met daklozen, dus zou het makkelijk moeten zijn om daar een baan te vinden, of heb ik dit mis.
Trouwen is ook nog een optie, maar daar is het nu nog te vroeg voor.
Hopelijk kunnen jullie me advies geven.
zoals altijd hier in Brazilië
en vele expats hier zullen dat ongetwijfeld bevestigen …
liefde, werken, … , er zitten nogal wat addertjes (ook letterlijk) onder het gras
dus …
bezint eer ge begint 
Alles is mogelijk natuurlijk.
Als je wat beter rondkijkt denk ik dat je snel tot de conclusie gaat komen dat “werken met daklozen” je geen inkomen gaat bieden.
Tenzij je een NGO zo gek krijgt. En na dat verhaal over Nanko van Buuren (IBISS) wordt dat ook moeilijk vrees ik.
Er zijn maar een paar manieren om een permanencia te krijgen, en een simpele werkvergunning is daar niet een van.
Kijk uit dat je niet te hard van stapel loopt. Je hebt uit je verhaal op te maken niet meer dan een paar week met elkaar doorgebracht… Kijk het eerst een jaar of wat aan voor dit soort stappen te overwegen.
Ja klopt, als jij weer in het vliegtuig zit hebben hun weer een ander vriendje zo werkt dat in Brazil [emoji3]
Niet alleen in Brazilie hoor, dat is het kenmerk van een vakantieliefde.
(De naam van het land is Brasil, met een s. Die met z is daar onbekend)
Mercie Boekoe…….Heer van Tilburg 
Trouwens ken jij de airline “AZUR” daar in Brasil ?, is dat goed, en moet je online inchecken of kan dat aan de balie, wil even 2 dagen naar de Watervallen vanuit Rio namelijk.
Het enige wat ik daar van weet is dat je niet met een Nederlandse creditcard kan betalen.
Als je mekaar pas net kent, zou ik zeker niet te hard van stapel lopen. Hoe weet je dat degene ondertussen niet iemand anders heeft ?
Brazilianen zijn daar nogal makkelijk in namelijk. Zelfs als ze getrouwd zijn of daten hebben ze gewoon een ander.