Hallo mensen!
Ik ben van plan om naar macedonie te reizen maar ik ben bang dat ik het land niet binnen mag komen omdat ik niet snap/weet hoeveel ‘‘vakantiedagen’’ ik recht op heb.
Mijn vraag is dus of ik elk kalenderjaar (dus vanaf 1 januari 2014) recht heb op 3 maanden buiten nederland, in dit geval macedonie.
Mijn verloofde woont in macedonie en ik wil zo vaak mogelijk bij haar zijn. In de zomer van 2013 was ik ~2 maanden bij haar, en in de winter 2013 kreeg ik op het vliegveld in skopje te horen dat ik maar 4 weken mocht blijven wat ik niet wist.
Dus om geld en ellende te besparen hoop ik dat mijn ‘‘vakantiedagen’’ opnieuw ingaan per 1 januari.
Voor vragen hoor ik het graag! Bedankt!
Ik snap je vraag eerlijk gezegd niet. Gaat het om een visum dat je nodig hebt indien je langer dan 3 maanden daar zou willen blijven, begrijp ik dat zo goed?
Nee, wanneer kan ik weer 3 maanden op vakantie, hoe worden die dagen opgeteld? Is dat per 1 januari tot 31 december of iets anders?
Want zo zat mijn vakantie er uit in 2013/2014:
Juni 2013 tot en met augustis 2013 (2 maanden)
December 2013 tot en met Januari 2014 (kreeg te horen in skopje dat ik nog 1 maand recht had om te blijven in macedonie)
Moet ik nu vanaf januari 3 maanden wachtten zodat ik weer 3 maanden in het buitenland mag zijn, of word dat per 1 januari ingezet?
Sorry ik ben echt slecht met uitleggen wat ik bedoel ![]()