Vakantie, wonen & werken op Curacao

Hallo!! :dag:

Ik ben Mariëtte en in september/oktober wil ik voor een half jaar of jaar naar Curacao gaan.
Ik wil daar eerst vakantie vieren (zo’n 2 weken á een maandje) om vervolgens daar te gaan werken. Maar ik hoorde van iemand dat het niet mogelijk is om eerst vakantie te vieren en daarna te gaan werken. Als je doel is om daar te gaan werken, moet je ook gelijk daar beginnen met werken. Weet iemand of dit ook werkelijk zo is?

Daarnaast wil ik hier in Nederland een ticket boeken en een kamer/huisje regelen en pas als ik daar ben op zoek gaan naar werk en mijn verblijfsvergunning regelen. Is dit mogelijk of moet ik dit van te voren al geregeld hebben?

Wat moet ik nog meer regelen als ik daar wil werken buiten een verblijfsvergunning om?
En als ik hier in Nederland alleen een huisje/kamer regel en een ticket is dit dan voldoende, of zie ik dingen over het hoofd wat ik ook moeten regelen om daar te verblijven?

Ook wil ik graag weten of het mogelijk is dat ik nog niet precies weet voor hoelang ik daar wil zitten. Ik heb er een jaar voor uitgetrokken, maar ik wil misschien na een half jaar verder reizen, naar een ander werelddeel…Maar dat weet ik nog niet zeker en ik weet ook nog niet waarheen. Dit wil ik namelijk pas regelen als ik in Curacao ben.

Graag verneem ik een reactie van iemand die mij met mijn vragen kan helpen!
Alvast super bedankt,
Groeten van Mariëtte

http://i759.photobucket.com/albums/xx233/maravilla-appartementen/a4_curacao3_internet21.jpg