Ik loop al een paar jaar met het idee in mijn hoofd om naar Curacao te gaan en daar een half jaar te wonen en werken. Wil dat nu werkelijkheid maken,en volgend jaar die kant op! Maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit aan ga pakken!
Wil wel de zekerheid van een baan en verblijfplaats.
Aangezien ik er geen permanent verblijf van maak en er geen stage ga lopen,ben ik dan alleen die Van Rechtswege Verklaring nodig,of is er nog meer voor nodig?
Hoop dat iemand mij hierbij kan helpen…
Die verklaring van rechtswegee is volgens mij alleen van toepassing als je langer dan 10 jaar woonachtig bent op het eiland (illegaal of legaal )
of is dat weer verandert de laatste 6 jaar ???
Ik zit net als jij al een behoorlijke tijd met dit plan in mijn hoofd. Heb nu de stap in mijn hoofd gezet en probeer nu van alles te regelen. helaas weet ik ook niet hoe ik het moet gaan aanpakken. Voor mij is het ook geen kwestie van een stage, ik wil er gewoon een half jaar tussen uit. Moet natuurlijk wel geld verdienen om daar te kunnen verblijven. Heb jij al informatie over hoe en wat? En hoe kom je aan een baan? Het maakt mij niet uit hoe ik begin. Als ik maar de zekerheid heb dat ik mezelf kan redden met onderdak en inkomen!
Ben van plan in september al te gaan en rond februari terug te gaan.
Ik kan tegen iedereen zeggen om het eens te proberen ,vooral als je nog nooit uit nederland weg bent geweest voor langere tijd !
Ik zelf ben de kleinere dingen in het leven gaan waarderen en een ding twee keer te bekijken (en gebruiken ) om het vervolgens als het echt kapot of versleten is weg te gooien
Hi. de door mij opgegeven space was fout hoor, zag ik vandaag pas.Daar heb je dus niets aan gehad:-( Het moet zijn http://spaces.msn.com/roxsha
groetjes Anneke
thanks voor de goed link hij deed t idd niet
Ik ben ook nog steeds bezig om naar suriname of curacau te gaan…ben al half jaar in SR geweest en dat is te goed bevallen
Hoi Hoi,
Ook ik wil naar Curacao. Mijn man komt er vandaan en ik ben al vaak op het eiland geweest. Ik wil nu wel eens weten hoe het is om daar te wonen en te werken.
Maar ik wil ook voor een jaar in eerste instantie en dus nog niet al mijn schepen achter me verbranden. Ik heb begrepen dat als je voor maximaal 3 maanden gaat je gewoon als toerist wordt gezien en is er geen probleem. Maar wil je langer gaan en dus ook daar werken moet je je in Nederland uitschrijven. Maar eerst een soort visum aanvragen. Heb je een geboorteakte nodig. Bewijs van goed gedrag. Verklaring dat je daar een baan hebt. En aan kunnen tonen dat je er minstens 1500 ANG per maand verdient. Maar ik wil me nog niet uitschrijven in Nederland. En er zijn toch ook mensen die daar stage gaan lopen of voor een tijdje gaan werken. die zich ook niet uitschrijven…??? Best lastig allemaal. Maar dat staat dus op de site www.antillenhuis.nl Weet iemand hoe het precies zit.
Groetjes Esther