Hallo,
Mijn naam is Maud en ik ben 17 jaar oud. Ik wil graag in de periode van Juni tot September vakantiewerk doen op Aruba (liefst horeca).
Nou is mijn vraag of iemand hier ervaring mee heeft of tips heeft. Ook vraag ik me af of het met 17 jaar wel mogelijk is, of dat je 18 jaar moet zijn. Alvast bedankt!
Maud - ik denk dat je er goed aan doet om even en aantal posts na te lezen mbt dit onderwerp op het forum. Er is echt heel veel over geschreven, incl do’s en dont’s, mogelijkheden en onmogelijkheden.
Belangrijkste is dat je hier niet mag werken op je toeristenvisum (tot 6 mnd), je geen werkvergunning zal krijgen en dus illegaal moet gaan werken.
Dat wordt veel gedaan in de horeca maar er kleven wel een aantal nadelen aan zoals je verder zult lezen.
Mocht je aan de hand van die info nog hele specifieke vragen hebben dan horen we het wel.
Succes
Ik heb op Aruba stage gelopen vorig jaar en wat in in de praktijk zag is dat ze wel echt vragen naar een leeftijd van minimaal 18 jaar, zeker in de horeca. Wat de persoon hier boven ook zegt; je moet een visum hebben om te kunnen werken op Aruba en op sommige vlakken zijn ze vrij streng. Als je verder nog vragen hebt over Aruba hoor ik het wel! Ik ga komende zomer zelf vakantiewerken op ibiza of mallorca, is ook heel erg leuk!