Hebben onze reis helemaal geplant, vertrek op 10 augustus via Hong Kong naar Cairns, Darwin, Alice Springs en als laatste Sydney, en we zijn weer thuis op 9 september. We kijken er nu al naar uit.:vak02:
Ik kan het me helemaal voorstellen! Zo te zien gaan jullie zo’n beetje doen wat wij van plan zijn, zou je me een plezier willen doen en een iets gedetailleerdere planning willen posten? Dan kan ik een beetje zien hoe lang je waarover doet? En hoe? Alvast bedankt.
Als je bij Darwin in de buurt bent zou ik zeker een paar dagen als daar tijd voor is uittrekken om naar Litchfield NP en kakady NP te gaan echt de moeite waard. Ook bij Alice springs in de “buurt” naar Kings Canyon. In Alice Springs en Darwin zelf is heel weinig te beleven, heb je binnen paar uur wel gezien:) Een maand is natuurlijk vrij kort om alles te kunnen zien.
En als je de keuze moet maken tussen Kakadu en Litchfield zou ik voor Litchfield kiezen. Veel Australiers noemen Kakadu niet voor niets Kakadon´t. Als wel naar Kakadu, doe dan in elk geval de bootexcursie Yellow Water. Grote krokodillen gegarandeerd. En voordat je naar Jim Jim Falls of Twin Falls gaat, verzeker je ervan dat er ook water stroomt. Moet wel georganiseerd, je kunt waarschijnlijk nog steeds geen 4wd huren om er zelf naartoe te rijden.