Wij willen graag bali zien, nu zitten wij te denken om alleen een ticket te kopen en op bali zelf rond te gaan reizen! Mijn vraag is: Is dit goed te doen i.v.m. veiligheid etc. welke plaatsen moet je zien en wat absoluut niet?
Wie kan mij zijn ervaringen vertellen.
Wat ik met Salou bedoelde is om te informeren wat voor type je bent. Salou Spanje wel te verstaan. Zoals iedereen weet is het type volk dat naar Salou en Benidorm (Spanje) op vakantie gaat niet echt cultuur gericht en eet het liefste patat met een kroket, en ligt alleen maar aan het strand. Als je zo’n type bent zou ik je aanraden om jezelf middenin Kuta te parkeren en daar rondjes te wandelen. Mocht je van cultuur houden en wat van de locals en het eiland willen zien dan moet je maar een tripje over het eiland doen. Google eens; Ubud, Padangbai, Agung…
Over transport hoef je niet in te zitten, dat merk je wel als je het vliegtuig uitstapt.
Wij zijn geintresseerd in het hele eiland we willen twee weken echt het hele eiland rond en 1 week luieren mar het moet niet te massal toeristisch zijn!
Over UBUD hoor ik wel goede dingen? Wat zijn de prijzen van hotelsen taxi etc. ongeveer?
Ik weet je budget niet maar hier een paar mooie accomodatie’s
Four Seasons Sayang
Begawan Giri
Maya Ubud
Alila Ubud
Jalan Jalan Villa & Spa
Amandari
Kijk eens op: www.indovillas.com daar staan wat villa’s met prijsoverzichten.
Voor de gewone guesthouse/bungalow moet je rekenen op
6/7 tot 10 euro pp
Voor een dag autohuur (met chauffeur) betaal je ongeveer 25 euro per dag is niet per persoon. Een Karisma/Supra Fit oid huren zou ook een mogelijkheid zijn, lekker zelf rondtoeren. Het hotel weet wel waar je die kan huren.
Sarinande Inn (Seminyak) een hotel waar ik zelf geregeld verblijf en wat mijn voorkeur heeft. Gelegen net iets buiten Kuta achter Legian, afstand tov strand 100 mtr hotel ligt tussen wooncomplex oa expats. Prijzen niet al te duur.
bedankt voor de tips wel zullen onze reis afwisselen met wat luxe en minder luxe hotels etc. Als er nog meer tips zijn hoor ik het graag? het is er dus wel veilig om rond te reizen?
Helemaal safe is het nooit. Bali wordt geassocieerd met toerisme en dus een ‘gemakkelijke’ plek om terreur uit te oefenen. Eind vorig jaar was ik even op Bali. Triest om te zien hoe het is. Lege straten, restaurants veel ontslagen.
Uiteindelijk zal het wel weer opbloeien, maar het ‘veilige’ gevoel heb ik er niet.
ik zelf ben een grote bali-fan…ben er vorige zomer voor het laatst geweest.
ik voel me in geen enkel land zo veilig als in Bali,gewoon een ticket kopen en zelf alles regelen is gewoon het beste en het leukste,genoeg hotelletjes voor 4 euro per nacht,maar als je in 2 weken heel Bali wil zien dan zou ik toch voor een georganiseerde reis kiezen.Bali is groter als je denkt en de manier van handelen daar is toch net iets langzamer als hier.Ik zelf wil deze zomer weer gaan (ff kijken hoe het met me budget zit) maar ik wil dan minstens een maand blijven.Wat betreft de veiligheid,ik heb nooit ergens last van gehad en laat mij niet wegjagen door die f*cking terroristen.Zij willen gewoon het mooiste paradijsje op aarde met de grond platmaken.Ik snap de mensen die zich zorgen maken maar ik en me Bali-vrienden laten ons niet wegjagen en blijven gewoon lekker terugkomen.gr. nina
Het is over het algemeen overal iets duurder geworden door de landelijke BBM invoering van begin oktober vorig jaar (Bahan Bakar Minyak: accijns verhoging op brandstof). Waar ik woon is het een ver 5-voudiging met de prijzen op Java, alles wordt doorberekend. Er zijn 't afgelopen jaar in Indonesia meer dan 100.000 mensen ontslagen, dat komt vooral door de verhoging van de brandstofprijzen. De staatsschuld bedraagt 82 miljard US$. De bestrijding van de corruptie wordt vooral met de mond gedaan.
Afijn gewoon door blijven kletsen, net doen alsof er van crisis geen sprake is, een beproefd Indonesisch recept, men houdt hier niet van slecht nieuws,
Ngak suka klo ada berita2 yg kurang bagus…
Oh Steef, zelf alles regelen op Bali zoals Nina zegt gaat prima.
bedankt voor jullie tips! we gaan nu zker naar bali!!! ik ben benieuwd vorig jar zijn we met een auto over Cuba geweest en dat kan ik ook iedereen aanraden… Ik ben benieuwd wat ik van azie vind.
bedankt allemaal ik hoop dat er nog meer reacties komen
Indolady, Bali behoort tot de Republik Indonesia, het mag dan in jouw ogen veilig zijn en een paradijsje maar dat is persoonlijk. Het geeft ook een beeld van jouw beperkte kijk op de situatie. Een paar vakantie’s is niet veelzeggend om een kijk te hebben op het leven in In(dah)nesia. Bali is slechts een ‘paradijsje’ in jouw opvatting, er zijn veel paradijsjes in Indahnesia met 13.766 ‘geregistreerde’ eilandjes heb je keuzes zat, en wat betreft veiligheid in Indahnesia is dat als je met je liefje hand in hand over Jln Raya Pantai Kuta loopt? Ik garandeer dat als er nog een bom valt, Bali de tent dicht kan gooien. Verhoudingsgewijs is het alleen maar slechter geworden, het zal zich langzaam aan stabiliseren, maar veiligheid is iets wat in het achterhoofd speelt, de wetenschap dat dit toeristisch paradijsje een makkelijk doelwit is voor een stel dwaze idioten is de reden voor bombcrazy idioten om hun terreur uit te gaan oefenen.