Mijn vriendin en ik willen in augustus 2.5 week naar Noorwegen met de auto. We zouden dan graag vanuit 2 uitvalsbasissen (wellicht 2 campings) met behulp van dagtochtjes een stuk van het land willen zien. Wat we graag willen doen/zien: fjorden, mooie natuur, watervallen, leuke mooie steden. Ook zouden we graag ergens willen zwemmen / relaxen. Goede afwisseling dus van actief (wandelen ) en relaxen.
Welke route is haalbaar in 2,5 week vanuit nederland? En wat zijn de hotspots die we zeker moeten zien in Noorwegen op de route?
Ik ben niet meer echt actief op het Noorwegenforum/Wereldwijzer. Specifieke vragen wil ik nog met plezier beantwoorden maar uitgebreide Noorwegensuggesties houd ik me momenteel niet echt mee bezig. (Tikje druk thuis en @work.)
Als je ervoor kiest om voor 2 overnachtingsplaatsen te kiezen, dan kan je het beste plekken kiezen vanwaaruit je verschillende kanten op kunt. In Noorwegen is het wat dat betreft beperkter dan in Nederland. Als je bijvoorbeeld rondom de Trondheimfjord gaat zitten, dan zit je in een relatief dicht wegennet. Campings aldaar in o.m. Leksvik, Rakvag (paaldorp, rondjes boven de a’s), Osen, enz. Rondom Steinkjer lijkt mij ook wel geschikt.