Onze zoon gaat begin februari naar Australie, Melbourne om daar te studeren. Wij zijn van plan om hem in de zomervakantie van mijn dochter te gaan halen. Dan aansluitend met zijn vieren een maand daar reizen.
Dus we starten voor een paar dagen in Melbourne zodat hij zijn universiteit en kamer kan laten zien. Dan vliegen we naar Alice Springs en willen daar een georganiseerde tour doen van een paar dagen.
Dan vliegen naar Brisbane en huren daar een camper en dan de Oostkust af tot aan Cairns. Vervolgens een weekje in een hotel aan het strand, om te relaxen, mannen willen paar dagen duiken bij Great Barriere Rif en ik relaxen aan het strand. Misschien nog wat rondtouren en naar Daintree NP enz.
Wat vinden jullie hiervan? Hoeveel tijd moeten we inruimen voor het reizen met de camper als we ook Whitsundays en Fraserisland willen zien?
Is het te doen? En is het slim om nog voor een weekje een auto te huren of gewoon een paar excursies boeken?
Ik moet wel zeggen, dat we aardig wat gewend zijn qua rijden en dat we een aantal dagen met meer kilometers geen probleem vinden.
Sorry voor de grote hoeveelheid vragen, maar we willen nu zo snel mogelijk alles gaan boeken.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
Ik zou zeggen dat twee weken voor Brisbane - Cairns met de camper toch wel het minimum is, wil je onderweg datgene dat de moeite is ook goed willen zien. Maar er blijft natuurlijk de vraag of je Fraser Island als dagtocht wilt doen of er ook een overnachting wilt inpassen. Datzelfde geldt voor de Whitsundays, ook daar kun je dagtochten maken maar ook meerdaagse trips.
Wat betreft de autohuur of excursies boeken, dat wordt een kwestie van rekenen. Met z’n vieren in een auto drukt de verplaatsingskosten enorm en geeft je qua tijd wat meer vrijheid. Voor wat betreft de camper, ik weet niet of jullie ‘van de apps’ zijn, anders de jongelui wel. De Wiki Camps App en de Tripigy App geven je heel veel mooie en vaak budget campsites. Kan thuis worden ingeladen zodat je onderweg geen internet nodig hebt om er iets op na te kijken.
Probeer voor Brisbane - Cairns wel een dagplanning te maken voor een beetje houvast.
Groet,
Willem
Dank je wel Willem voor de tips.
Die apps zal ik gelijk downloaden.
En we willen inderdaad een dagtocht naar Fraser Island, maar wel op Whitsundays een overnachting.
Verder zullen we een dagplanning maken. We hebben langer de tijd genomen en hebben nu 3 1/2 week voor Brisbane Cairns en weekje hotel daar.
Is het vanuit Cairns makkelijk met een gehuurde auto te rijden naar Daintree NP, Cape Tribulation enz.?
En als de mannen gaan duiken, wil ik graag wat relaxen op het strand bij ons hotel. Is een hotel bij Cairns aan te bevelen?
Groetjes,
Evelien