Volgende week ga ik samen met een vriendin een weekje op vakantie… We zijn allebei jong ( 19 & 22 )… Nu lijkt het ons leuk om ook wat dingen te doen in Hurghada… Heeft iemand tips? En bijbehorende kosten? Ik heb uit een andere thread al wat info gehaald… Maar vroeg me toch af of er nog andere tips zijn… Zoals quad rijden, welke organisatie biedt deze mogelijkheid… En het duiken… Wat is jullie ervaring hierbij? Is het ook mogelijk om naar mahmya island te gaan en hoe duur is dat? Wat zou je dan allemaal kunnen doen naast het snorkelen? Wat we heel graag willen doen, is een piramide bezoeken… Is dit haalbaar vanuit Hurghada? De piramides van Gizeh zou ik het liefst willen bezoeken, helaas is dat niet haalbaar… Is er een ander bekend tempel die we eventueel wel zouden kunnen bezoeken?
Ik hoor graag wat van jullie terug! Groetjes Dinah
Nog even…excursies als quadrijden, snorkelen zul je waarschijnlijk ook heel makkelijk op je resort kunnen boeken. Misschien als je hier vermeldt welk resort je zit, kunnen anderen ook helpen
dankuuu voor de tips! Cairo is wel haalbaar ( beetje ongelukkig geformuleerd ) alleen willen we niet ‘veel geld’ uitgeven om de piramides van Gizeh te bezoeken… Anyway… Wij zitten in het Triton Empire Hotel
Als jullie (2 jonge meiden) goedkoop naar Luxor of Cairo willen, dan blijft alleen een busexcursie over, ik zou dan wel adviseren 1 van de 2 bovengenoemde te kiezen, staan goed aangeschreven en je bent altijd onder
begeleiding van een gids en chauffeur.
Ik ben zelf deze zomer met 2 collega’s in een taxi gestapt naar Luxor. Deze taxi chauffeur heeft ons veel laten zien. Maar goed, niet zo’n fijn mannetje. Dus ik zou ook kiezen voor de veilige weg natuurlijk en daar betaal je gewoon iets meer geld voor. Mocht je dagje strand willen doen, Old Vic kun je heerlijk zonnen!
Ik had ook nog wel wat vraagjes over hurghada, ik en mijn vriendin reizen via via naar hurghada en willen daar, op een excursie naar cairo en miss duiken en woestijn ritje vooral chillen, lezen en lekker eten maar ik heb nog nooit een resort van binnen gezien. hoe zijn de mensen met alcohol? het is verboden daar maar begreep dat ze er wel relaxed mee zijn mag je gewoon een wijntje bestellen op de boulevard of is dat not done? en we komen aan op een zaterdag, zijn de lokale winkeltje dan gewoon open, ik heb namelijk de (vervelende) gewoonte om waar ik dan ook ben, het eerste winkeltje op te zoeken en enorm veel water in te slaan.
Wij zullen blij zijn om u te helpen met alle excursies in Hurghada.
Wij zijn Nederlandstalige gidsen en hebben vergunning van de minsterie van het toerisme,Wij knnen afspraal met u maken in het resort en daar alles voor u regelen.
Wij maken altijd aanbieding als u meet dan een excursie met ons boekt.
voor de alkohol,je mag in de resort alkohol bestellen.
Kunt u een kijken nemen op onze web site wij bieden leuke excursies aan
Met mijn vriendelijke groeten
Ahmed khalil:cheer:
www.goedkopevakantiesegypte.nl
Op de resort is zo’n beetje alle drank te verkrijgen tot 24.00 uur. In de betere hotels met all-incl. formule heb je meestal standaard 2 flessen water en wat frisdrank staan wat dagelijks aangevuld wordt. Er zijn tal van supermarkten en kleine winkeltjes waar je water kunt kopen.
Excursies rond Hurghada (quadsafari, snorkeltrips e.d.) kan je prima op het resort boeken meestal. Trips naar Luxor of Cairo, daar zijn op dit forum een 2 tal, Ned. Egyptische organisaties (o.a bovenstaande, en kijk even verder!) actief, die dit uitstekend verzorgen.
Boek je bij je reisbureau dan ben je vaak duurder uit en zijn de excursies heel massaal.