Hurghada

Ik ga van 6 tot 20 augustus naar Hurghada. Zijn er in Hrughada zelf dingen die de moeite zijn? Is er een markt?
Hebben jullie tips voor excursies die zeker aan te raden zijn?
Ik zou graag naar de piramides gaan zien, maar gaat dit?
Ik heb al gelezen dat dit met het vliegtuig gaat, maar daar ben ik niet zo voor.
We verblijven in het aqua vista resort hotel van de pickalbatros keten, is er daar al iemand geweest?
Ik hoop dat jullie me meer informatie kunnen geven!

Hoi,

Hoewel Hurghada op zich best wel gezellig is, zijn excursies echt aan te raden.
Je hebt een dagexcursie naar Luxor waarbij je echt veel cultuur opsnuift. Tempels van Karnak, Dal der Koningen, tempel van Hatschepsut(of hoe je het ook schrijft :slight_smile: ) Klein tochtje over de Nijl… Echt aan te bevelen. Reis met de bus ca 5 uur heen en 5 uur terug dus het is een lange dag maar zeer de moeite waard. Je ziet in 1 dag zo echt veel.

Er is ook een 1 dag/ of 2 daagse excursie naar Cairo met de bus. Waarbij je de pyramides, het nationaal museum en de beroemde bazaar bezoekt. Je vertrekt dan vroeg in de nacht, wel vermoeiend maar is ook zeer de moeite waard.

Vaak bezoek je dan tussendoor ook nog een papyrusfabriek of parfumwinkel of iets dergelijks maar dat verschilt per boekingskantoor.

Een Quat-tour door de woestijn, Snorkeltrips, echt doen hoor als je kunt.

In Hurghada zelf heb je het oude centrum, El Dahar en het nieuwere deel Sekalla. S Avonds is het er lekker druk en ik kan me er altijd prima vermaken. Maar er zijn ook mensen die het ‘maar niks vinden’. Tja, wat dat betreft zijn smaken en meningen echt verschillend. Wees wel voorbereid op opdringerige verkopers, mijn advies is dan blijf vriendelijk maar zeg duidelijk nee. Tuurlijk willen ze graag verdienen en op zich zijn de egyptenaren zelf ook vriendelijk.

Het hotel ken ik zelf niet, heb je al op Zoover gekeken naar de recensies?

In ieder geval wens ik je veel plezier!

Groetjes Clejo

Heel erg bedankt voor de uitleg, nu ben ik gerust dat het mogelijk is om de piramides en de tempels te zien!

En dat Hurghada zo levendig is,is juist leuk :slight_smile:

Als je in egypte (hurghada) bent mag je natuurlijk de piramides niet overslaan. Ik ga komende mnd ook die kant op. Moet zeggen dat ik pas daar ga bepalen waar ik heen ga. Ik wil dus wel lokaal een tocht plannen, want misschien kom je er nog leuke dingen tegen (reis door de woestijn, snorkelen enz) en meestal is het goedkoper!

Hoi Peter,

ik weet niet of je al weg bent…een leuke tip misschien: roots camp, noordelijk van el quseir, ongeveer 90 km van hurghada. www.rootscampredsea.com. Fijne plek, prachtig snorkelen of duiken, een goed verzorgde ‘camping’ (natuurstenen huisjes) en 15 euro voor BB! geweldige plek!