Wat te bezoeken in Hurghada?

Ik ga deze zomer op vakantie naar Hurghada, en ik ben benieuwd of iemand adviezen heeft over wat leuk is om te bezoeken… een vriendin van me was er een twee jaar terug geweest, dus ik dacht ze kan me vast wel leuke spots wijzen, maar die is dus niet buiten haar hotel geweest… :retard:

Dus wie heeft er tips?

In Hurghada zijn niet echt dingen te zien om te bezoeken. En het koraal voor de kust is ook vernield.

Nee maar je kan wel exursies doen naar de woestijn bv is erg leuk wij hebben een jeepsafari gecombineerd met een kamelenrit naar het mooiste plekje van Egypte om te snorkelen en te duiken,daarna nog door gereden naar dahab.Ook cairo kun je bezoeken via een tweedaagse exursie. Persoonlijk zou ik je scharm el scheik aanraden veel leuker en aan maama bay ligt een heel leuk plaatsje waar je 'savonds gezellig kan winkelen of terrasjes doen.Hurhgada is een dorp waar niks te beleven valt!!

ben het met sprookje eens!hurghada zelf is niks bijzonders maar heel goed te combineren met allerlei excursies.ook ik heb de 2daagse excursie naar cairo gedaan en de sunset safari.ook kan je de 2daagse excursie naar luxor doen(was ook erg mooi en dus aan te raden)ook zijn we met zo een onderzeeer meegeweest(ik mag helaas niet duiken en kon nu toch wat zien van de onderwaterwereld).veel plezier daar!

hey mikkie kun je mij wat vertellen over luxor,in okt ga ik terug naar scharm en mischien wil ik luxor wel doen dus het is echt de moeite voldens jou?
thks

Je wil Luxor aandoen vanuit Sharm, das wel een eind hoor…
Maar in en om Luxor bevinden zich 30 % van alle monumenten ter wereld !!! Je bent daar dus nooit uitgekeken…
Daarom ben ik er maar gaan wonen :slywink:

hoi,is het dan de moeite om luxor te boeken en wat kan ik van het weer verwachten eind april als ik een hotel in luxor boek?Wil je aub antwoorden want in april gaan wij nog eens naar Egypte weten alleen nog niet welke streek.thkx

heey sprookje:ja wij vonden luxor echt een aanrader!wat wij hebben gedaan:de memnonkolossen,de tempel van hatsjepsoet,een tochtje over de nijl,de tempel van karnak,ook s,avonds,habu tempel,vallei der koninginnen en natuurlijk de luxor tempel.hoe het weer daar in april is weet ik niet,want wij waren er toen in september!misschien dat iemand anders je daarmee kan helpen.

Luxor is fantastisch !!!
Normaal in april zo’n 35 graden, dit jaar al een aantal dagen 40 graden.
Is wel te doen, vroeg op pad…

bedankt hoor fijn dat jullie geantwoord hebben.In okt wordt het scharm (is al geboekt)en in april weten we nog niet maar Luxor spreekt mij erg aan omdat ik toch graag van alles ga bezichtigen.Nu nog met mijn man overleggen,hoop dat hij mee wil want hij is immers verzot op de zee en in Luxor is geen zee.En alleen ga ik niet
groetjes