wij hebben costa rica volgend jaar in de planning staan, we zijn 2 jaar geleden naar Khao sok Thailand geweest en hebben daar gezeten in een heerlijk kleinschalig bungalow parkje en die ervaring willen wij evenaren.
wat we graag willen is het volgende:
proberen zelf alles te regelen
kleinschalig pension
Dichtbij de natuurparken (of in )
relaxen aan de kust
heerlijke jungle ervaring ( wildlife spotten )
we zitten nu maximaal in de oriëntatie fase en hopen dat jullie jullie tips hebben
Hoop dat jullie ons verder kunnen helpen met het plannen van een onvergetelijke reis
Costa Rica kun je niet vergelijken met Thailand. De natuur is anders, de mensen zijn anders, meer open, de cultuur is totaal anders maar ook de prijzen zijn anders. Thailand is super goedkoop. Daar zie je echter veel armoede, Costa Rica is duurder, echter, je zult geen extreme armoede zien.
Huur een auto en ga op pad. Overal zijn er kleine hotelletjes en b&B’s. Ook heeft Costa Rica heel veel natuurparken, prachtige stranden, mooie watervallen, mangroven, vulkanen, wildlife is er volop.
Je zult je moeten “inlezen” wil je meer weten over Costa Rica. Heb je al de "stickies"al gelezen op dit forum, de bovenste berichten? Daar staat al heel veel interessante informatie. Koop een reisboek, bv Lonely Planet of Moon. Kom naar de Vakantie beurs begin 2018 in Utrecht en praat met Nederlandse reisagenten die hier in Costa Rica wonen. Ik zal er zijn.
Misschien zien we elkaar daar?
Dat Thailand een ander land is en goedkoper ben ik me van bewust, wou alleen maar aangeven dat we van mooie natuur houden en prachtige stranden! ( niet de strandbedstranden ).
Vakantie beurs zullen we zeker weer gaan bezoeken heb al een aantal topics gelezen maar nog niet allemaal.
Ik begrijp wat je bedoelt, toevallig ook bij Khao Sok riversite cotteges geweest?? Maar er zijn er daar veel meer, dit lag waar je eindigt met het tuben zeg maar.
Wij gaan in oktober 3 weken naar Costa Rica, mocht ik daarna tips hebben zal ik ze hier geven.
Daarbij wil ik nog wel even kwijt dat in Thailand de mensen erg open zijn, altijd vrolijk zijn en je er niet extreme armoede ziet, zelfs niet als je denkt het te zien. Als je je een beetje in het land verdiept weet je dat. Het is natuurlijk niet vergelijkbaar met costa rica maar de landen in Azië zijn ook niet met elkaar vergelijkbaar. De prijzen zijn anders maar dat weet je al voordat je besluit naar CR te gaan.
Mochten wij tips hebben hoor je het in november. Welke maand zijn jullie van plan om te gaan??
Hoi Arjen,
We zijn inmiddels terug en hebben een mooie reis gehad.
Wat in de buurt komt (bij Khao Sok) waar wij zijn geweest, het zijn er vast veel meer, maar dat is Selva Banananito Lodge , iets boven Cahuita aan de Caribische kust. Ligt afgelegen op een groot eigen terrein. Wij zijn erbij toeval uitgekomen hadden 1 nacht via boeking geboekt per toeval.Toen we aankwamen hebben we meteen gezegd dat we nog een nacht wilden blijven. Dit is hun website Home - Selva Bananito er staan geen prijzen op. Je moet ze even mailen om een prijs af te spreken. Maar kijk ondertussen ook op booking.com , ik denk dat het daar iets goedkoper is. Het is wel eten wat de pot schaft , en je eet allemaal tegelijk maar het was wel goed!
We hebben onze reis een paar keer moeten wijzigen vanwege een tropische storm o.a.
Wil je weten hoe onze reis is verlopen en wat we allemaal gedaan hebben ons reisverslag is te lezen op http://rob-ingrid.waarbenjij.nu/
Veel plezier met de voorbereiding en als je nog iets wil weten mag je het ons altijd vragen.
En dit soort speciale adresje, daar zijn er zoveel van! Stilletjes verborgen van de grote massa.
Daarom geen vaak een wat minder positief advies over Manuel Antonio, daar is het zo commercieel geworden. Mooi park, maar toeristen zien niet wat er achter zit. Met kerst stonden er afgelopen jaar 3000 mensen bij de poort, te wachten op hun beurt.
Dan kun je toch beter naar zo’n leuk hotelletje bij Cahuita? verborgen in de jungle?
Of het natuurparkHacienda Barú, een half uurtj ten zuiden van Manuel Antonio, maar waar je vaak niemand tegenkomt in het natuurpark? Maar ook met aapjes, luiaards en nog veel meer wildlife?
Wat hier boven mij ook gezegd word, en sorry monofeliz!! Ik snap echt niet waarom jullie de mooie dingen zo afkraken want de reizigers hier op het forum zijn het zo’n beetje wel eens met elkaar.
En voor de reiziger is het ook fijn om wat variatie te hebben de wat drukkere stadjes gecombineerd met de verborgen speciale plekken.
Sla vooral Manuel Antonio NP niet over erg mooi park. Wij waren er dus in oktober en het was totaal niet druk. Ga anders als het kan op een doordeweekse dag en ga er vroeg naar toe. Echt de moeite waard , wij hadden dit echt niet willen missen. Wij zijn hier naar toe gegaan vanuit Dominical en dat was een uurtje rijden. Wij hebben erg veel dieren gezien wel met gids en daarna zijn we zelf nog naar 2 uitzichtpunten gelopen en nog een rondje door het park. Het was echt SUPER!!
Ook La Fortuna is de moeite waard een leuk stadje van waaruit je leuke dingen kunt doen , wij verbleven in hotel secreto, een mooi goedkoop hotel in het centrum met een schitterend uitzicht op de vulkaan. Er worden veel excursies aangeboden in La Fortuna, maar je kunt alles zo’n beetje zelf doen met de auto. Scheelt erg veel.
En dan nog even naar monofeliz, sorry vind het erg jammer hoe jullie hier op het forum soms reageren.
Je kunt ook zeggen het is een mooi park maar soms kan het er wat druk zijn. Soms en sorry dat ik er zo over denk, denk ik dat het een beetje eigen belang is. Dat is helaas ook de reden dat ik niet naar Ojochal wilde gaan deze reis. Puur om de vaak afgeraden negatieve berichten hier op het forum.
En natuurlijk zijn veel verborgen juweeltjes waar je vaak niemand tegen komt, en het is ook geweldig om daar naar toe te gaan, maar dat is geen reden om de andere NP’s/drukkere stadjes zo de grond in te boren. En trouwens de drukkere stadjes zijn nog steeds erg kleinschalig.
Zoveel mensen, zoveel wensen. Een mening is een mening.
Fijn te lezen dat jullie een mooie tijd in Costa Rica hebben gehad en dat je je ervaringen hier deelt. Zo zie je maar weer hoe de meningen uiteen lopen. Dit hebben wij ook terug gehoord van gasten. Het gaat van ‘de mooiste stranden die we ooit gezien hebben’ tot aan ‘dit hadden we niet moeten doen’. Tsja. Ben je bij ons te gast en wil je naar Manuel Antonio dan geef ik je wat nuttige en leuke tips, maar als gevraagd wordt wat ik er van vindt dan deel ik mijn ervaring. Ja, het is een mooi park met goede paden en bewegwijzering. Toen ik er met mijn vriend was liepen we langs een groep en de gids zei: luister, dat is een toekan! Maar het was geen toekan. Toen we zagen dat de aapjes op het strand o.a. pakjes appelsap hadden gejat en leegdronken werden we daar een beetje verdrietig van. Nu wil ik natuurlijk niet meteen alles over een kam scheren (er zijn heus ook goede gidsen), maar er zit dus ook een andere kant aan het mooie park. En waarom zouden we die kennis niet mogen delen? Dat kun je meenemen in je afweging om er wel of niet naartoe te gaan. Ik weet niet zo goed wat ons belang is bij het afraden om te gaan.
Geef je vakantie vorm zoals je graag je vakantie hebt. Zoveel mensen, zoveel wensen.
Zeker zoveel mensen , zoveel wensen.
Gelukkig ook!! Anders zaten we met z’n allen op hetzelfde plekje.
En ook wij vinden juist dat iedereen het het beste voor zichzelf kan bepalen.
Niet iedereen heeft behoefte aan dezelfde dingen. Alleen zie ik heel veel Manuel Antonio daar zou/moet je niet naar toe gaan en dat vind ik erg jammer. Je kunt ook schrijven wat je er van vind en dan de ander zelf te laten bepalen,zoals je zelf al zegt. Slechte en goede gidsen heb je overal.
Vond het alleen erg jammer, er zijn namelijk ook veel goede en leuke ervaringen over dat park vandaar mijn reactie. En toevallig hebben wij een hele goede ervaring daar gehad. Het was een superdag, ook door wat we erna zelf gezien hebben.
Je zegt ik weet niet zo goed wat ons belang is bij het afraden, dat schreef ik omdat ik nogal vaak het idee kreeg dat ik een kant op gestuurd werd(toen ik zelf advies vroeg en op andere reageerde). En dat is gewoon mijn eigen gevoel en dat vond ik erg jammer. Er zijn namelijk zoveel leuke plaatsjes , lodges en parken.
Arjen geniet in ieder geval van Costa Rica waar je ook naar toe gaat en wat je ook bezoekt!!
Ik sluit me helemaal bij RobenIngrid aan. Ook wij hebben ons gelukkig niet van de wijs laten brengen door de meningen hier op het forum en hebben in Manuel Antonio zelf gezeten en zijn ook naar La Fortuna geweest. En beiden waren echt fantastisch !! Ik had dat niet willen missen.
Het enige wat wij tegen vonden vallen was de Caribische kust bij Puerto Viejo. Wij voelden ons daar niet veilig en ik vond de sfeer er unheimisch om maar eens een goed Nederlands woord er tegen aan te gooien
Verder was alles even mooi met als uitschieter Carara NP. Die zou ik zeker niet overslaan.
oke we hebben een datum vanaf 16-07-2018 drie weken vrij. willen waarschijnlijk ook panama ( Bocas del Toro ) combineren, iemand tip voor vliegtickets ?
Ze zijn in die periode erg prijzig
Wij hebben vaker naar Costa Rica gekeken in juli en augustus hebben wij meestal vakantie. De kosten van de vliegtickets zijn dan 2x zo duur. Vandaar dat wij hadden gewacht totdat we in oktober konden gaan afgelopen jaar. Het is gewoon goed zoeken . Onze dochter gaat toevallig in mei nu en vliegt met lufthansa voor 250 euro pp retour. (had ze in oktober geboekt , zag ze als aanbieding voorbij komen en was toen erg goedkoop als je van jan tot en met mei ging). Dus misschien ook nog de moeite waard om naar te kijken. Ze vliegt wel vanaf schiphol met een tussenstop in duitsland . (op de heen vlucht 2 stops en terug 1).
Succes met zoeken!! En veel plezier daar!
Als je bij momondo gaat puzzelen met meerdere stops in USA of canada, of een overnachting tijdens de reis, tussenstops in Europese vliegvelden, enz. dan kun je soms voor een prikkie vliegen. Een nadeel: heel veel gepuzzel met als resultaat een lange tot zeer lange reistijd. Maar voor weinig geld!