Ik en mijn vriend willen waarschijnlijk in november 2013 naar Costa Rica.
Met welke organisatie moeten we dan gaan, ervaringen zijn welkom.
We twijfelen ook nog over Thailand. Wat zijn de voor en nadelen om voor Costa Rica te gaan?
Costa Rica willen we dan wel georganiseerd doen en Thailand misschien wel zelf.
Hoi wij zijn nu in Costa Rica. Wij hebben bij NRV geboekt. Heb eerst veel gelezen wat ons leuk leek en toen zelf helemaal een reis samengesteld. Nrv bied een aantal hotels of lodges per plaats aan waar je uit kunt kiezen. Het is ons in ieder geval heel goed bevallen.
Costa Rica is mooi groen en je kan er zoveel doen. Je ziet zoveel dieren in het wild, je hebt mooie stranden, wandelingen in de jungle, je kan van alles doen.
Succes en als je nog meer vragen hebt, laat het maar weten.
Ik ben nog niet in Thailand en Costa Rica geweest (ik ga wel aankomend jaar naar CR), maar ik vraag me af wat de overwegingen zijn om Thailand wel zelfstandig te bereizen en CR niet?
Thailand is veel bekender met zelfstandig reizen,àl de backpackers die er heen gaan en ook wat veiliger denk ik. Daarentegen denk ik dat de natuur van Costa Rica mooier is maar dat het verder weer minder qua cultuur heeft dus lastig. @. Amanda bij NRv reisde je dan helemaal zelfstandig, ik ga eens kijken wat dat is.
Maar naar Costa Rica gaan ook heel veel backpackers hoor, ik heb zelf wat onderzoek gegaan, en ik meen dat Costa Rica net zo makkelijk geheel zelfstandig te bereizen is.
Ik denk ook dat Thailand inderdaad meer cultuur heeft.
Ja wij reisden gewoon met z’n tweeën in een huurauto. Prima te doen hier. Alleen naar Tortuguero was met meerdere mensen. Dat hadden we de eerste 2nachten gedaan.
Je kan hier makkelijk reizen zonder dat je zelfs hotels hebt geboekt november is nog geen hoogseizoen. Maar wijzelf vinden het altijd fijner om wel te weten waar we slapen.
Suces
Costa Rica en Thailand heeft heel veel vergelijkbare dingen, het klimaat en natuur is redelijk vergelijkbaar, Thailand voelt wel een stuk warmer aan. Thailand is spotgoedkoop, Costa Rica is een flink stuk duurder. Beide landen zijn goed zonder organisatie te reizen. Wil je in plaats van natuur ook af en toe een tempel bezoeken of een nachten feesten doorhalen en houd je van asiatisch eten dan zit je in Thai prima. Wil je veel verschillende soorten natuur ervaren over een relatief klein gebied, dan zit je in Costa Rica goed, je gaat van caribisch naar bijna alpen achtig landschap in slechts enkele uren, en een paar uur later zit je alweer in het warme water van een vulkaan om spoedig weer naar het strand door te reizen. Dat is een uniek voordeel dat Costa Rica heeft, verder is het spaans een stuk beter te begrijpen dan thai
Ben je al wat wijzer met de bovenstaande anwoorden? Ik heb geen ervaring met Thailand wel heel veel ervaring (meer dan 20 jaar) met Costa Rica. Ben daarom een klein reisbureau begonnen dat alleen reizen in Costa Rica verzorgt. Maatwerk rondreizen en met veel persoonlijke aandacht om het echt helemaal aan te laten sluiten bij de wensen van de reiziger. In tegenstelling tot wat Mies zegt, is Costa Rica heel veilig en heel goed te bereizen. Als je genoeg tijd hebt prima met het OV, als je wat minder tijd hebt huur je een auto en reis je zelfstandig. En dat is behoorlijk veilig en goed te doen. Costa Rica is vulkanen, stranden, oerwouden, heel veel dieren en een hele lieve bevolking. Minder cultuur, hoewel er mooie oude kerken zijn en er nog enkele oude indianen stammen zijn. Verder kun je zien hoe een ananas gekweekt wordt, hoe chocolade gemaakt wordt, hoe koffie groeit en hoe de bananen worden verscheept naar oa. Nederland. Ook kun je een goudmijn bezoeken en zien hoe er goud gewonnen wordt. best wat meer dan alleen natuur. Ook is er veel actie, als je daar voor in bent: canopytours, raften, spelonk klimmen, snorkelen, duiken, kitesurfen, golfsurfen, vissen enz. enz. maar het mooiste is toch het feit dat 27% van het land beschermd natuurgebied is en de wilde dieren heel makkelijkte spotten zijn. Vogels, apen, luiaards enz en dat bij een heerlijke tropische temperatuur. Het weer eind november is prima. Alles is groen en de droge tijd begint in december. De ochtende zijn heerlijk zonnig en in de middag valt er soms een tropische bui. Kortom: Costa Rica heeft veel te bieden. Wat niets zegt over Thailand want ook daar hoor ik hele mooie verhalen over. Mocht ik iets kunnen betekenen voor je, dan hoor ik het graag. Met plezier deel ik mn kennis met je.
Costa Rica wordt door heel veel toeristen bezocht die gewoon op eigen houtje gaan, zonder van allerlei te “moeten” van de buschauffeur of reisleider. Een autootje huren en zelf bepalen waar je heen wilt en hoe lang je er wilt blijven. Waarna je weer verderop gaat om daar weer van allerlei nieuws te ontdekken. En verbaas je er over hoeveel dit land zoveel verschillen te bieden heeft! Net zo makkelijk…
En waarom zeg je dat Costa Rica niet zo veilig als Thailand? Natuurlijk wonen hier ook dieven, maar die heb je ook in Thailand. Ik denk niet dat je dat onderwerp in je overwegingen hoeft te betrekken.
Wij wonen en Costa Rica en zijn in Thailand op vakantie geweest, het grote verschil is wel degelijk de natuur. Thailand heeft ook natuur maar zeker meer cultuur. Thailand is idd wel stukken goedkoper als Costa Rica. Thailand staat bekend van de eeuwige glimlach en dat is ook zo, mits je overal geld voor geeft. De thai is veel opdringender en ziet de toerist echt als een wandelende portemonee.
In Costa Rica wordt je nergens lastig gevallen door de Tico, ze laten je gewoon heen doen zonder achter je aan te lopen of een zaak binnen te trekken. Ga je voor natuur dan zouden wij voor Costa Rica kiezen. Alleen November is nu net niet de beste maand van het jaar om te reizen, kwa weer. Het kan in November veel regenen en het is iets koeler als in de rest van het jaar. Costa Rica is makkelijker om zelf te bereizen. Thailand is juist heel erg groot om te bereizen en je moet met de trein of vliegtuig gaan als je van noord naar zuid wilt gaan. Costa Rica is wel een suk duurder. Veel plezier