Backpacken

Hallo!

Eind januari wil ik voor een week of 5 gaan backpacken. Ik twijfel naar welk land ik zal gaan, maar Costa Rica (in combinatie met Panama) staat ook in mijn lijstje. Ik heb al veel gelezen, maar heb toch nog een aantal vragen. Waarom moet ik naar Costa Rica / Panama gaan en bijvoorbeed niet naar Maleisie of een ander land. Wat maakt Costa Rica zo bijzonder en de moeite waard om te bezoeken? Ik ben 27 jaar en wil alleen gaan reizen; is CR hier geschikt voor? Ik hou van zon, zee, strand, natuur, cultuur, ‘winkelen’ / lokale marktjes. Ik twijfel of ik alles kan vinden in CR. En is het veilig voor een meisje van 27 om alleen te reizen? En makkelijk om hotels te vinden, excursies te maken en mensen te ontmoeten? Kortom: alle tips zijn welkom!!

Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt!

Groetjes Noortje

Door je in deze landen te verdiepen, via internet of boek, zal je deze keuze moeten maken.
Een mening van anderen kan een totaal ander beeld schetsen (waar je achteraf spijt van krijgt)

Costa Rica is een prima land om te gaan Backpacken. Als jonge vrouw van 27 jaar moet je natuurlijk altijd oppassen, maar dat is wereldwijd hetzelfde. Plaatsen als Puerto Viejo, Tamarindo, Samara, Jaco, Manuel Antonio enz. zijn druk bezocht door backpackers.

Thanks voor de tips tot nu toe. Heeft CR alles te bieden wat ik doen? Of is het toch eigenlijk alleen natuur? Ik lees zo veel verschillende verhalen… Maar neem aan dat als er veel backpackers zijn er toch ook bijvoorbeeld barretjes, restaurantjes e.d. moeten zijn? En kun je in CR ook lokale markten o.i.d. vinden? Hoor het weer, alvast bedankt weer!

Natuurlijk heeft Costa Rica cultuur, maar niet zoals veel mensen het zich voorstellen. Oorspronkelijke bewoners als Indianen en/of archeologische steden is er niet of nauwelijks in Costa Rica. Panama heeft dan al wat meer te bieden.

Ik vond Costa Rica echt een prachtig land en heb het ook bezocht vanwege de natuur. Denk dat dat bij de meeste bezoekers van Costa Rica het hoofddoel is.

Zet een paar punten op een rijtje en kijk welke van jouw voorkeurslanden er het beste bij die lijst past zou ik zeggen :wereld:

Succes!

De keuze maken voor Costa Rica of bijvoorbeeld een land in Azie heb ik destijds gemaakt door op internet heel wat te lezen…ik kijk ook op websites als travelblog.org en waarbenjij.nu om verschillende ervaringen te lezen.

Ik ben toen naar Costa Rica gegaan (2005) omdat het een van de eerste keren was dat ik voor lange tijd in m’n eentje op reis ging en ik wilde Spaans leren. CR staat bekend als een van de ‘veiligere’ landen in Midden-Amerika (je moet altijd oppassen, da’s logisch) dus dat gaf me een prettig gevoel. Verder wilde ik naar een land met mooie natuur, dat kun je zeker vinden in CR.

Je zult in Costa Rica niet dezelfde cultuur vinden als misschien in Mexico, Guatemala, maar daarvoor kun je ook uitstapjes maken over de grens. Ik ben toen voor een paar dagen naar Nicaragua gegaan en Panama.

Azie heeft weer allerlei anders te bieden…ook prachtig!

Anyways, succes met je keuze, ben benieuwd waar je uiteindelijk voor gaat!
gr floor