Hoi allemaal!
Mijn partner en ik willen in januari 2016 3 a 4 weken gaan backpacken en we denken sterk aan Midden-Amerika. Ik heb al heel veel gelezen maar ik ben toch ook erg benieuwd naar jullie advies en ervaringen.
Wij willen redelijk low-budget gaan backpacken, wij houden van fotograferen, natuur, WILDLIFE! snorkelen (dus mooie onderwaterwereld). We houden niet van steden en teveel drukte. We willen vooral dieren/vogels spotten, snorkelen, de natuur in en cultuur snuiven uiteraard.
Heb veel gelezen over Honduras, wat erg goed staat aangeschreven om de stranden en het snorkelen. Costa Rica echter moet je volgens mij (?) vooral zijn om dieren/vogels te spotten maar lees dat daar het snorkelen bijvoorbeeld een stuk minder is.
Kunnen we in 3 a 4 weken bijv ook beide landen (of andere) combineren om aan onze wensen te voldoen? En wat is het meest gunstige wat vliegticket betreft? >>>
Hopelijk helpen jullie ons een beetje op weg met jullie tips en ervaringen!
Alvast super bedankt! :zon02:
Als je voor low budget gaat zal de prijs voor een vliegticket je wel gaan tegenvallen als je beide landen wilt gaan bezoeken. Of je moet met de bus gaan. Liften is absoluut af te raden.
De beste tarieven voor vliegtickets vind je overigens bij https://www.google.com/flights/Wellicht zul je in Honduras erg mooi kunnen snorkelen, ik heb daar goede verhalen over gehoord. Zoek eens op het Honduras forum naar meer informatie.
Costa Rica is helaas niet meer een erg goedkoop land zoals vroeger toen je voor een paar dollars een slaapplek kon vinden.
Als je in de supermarkt loopt schrikken wij hier nogal eens van de prijzen.
Maar de natuur is overweldigend mooi.
Denks een aan Corcovado waar de natuur nog net zo is als 500 jaar geleden, met veel wildlife te zien bij bijvoorbeeld rangerstation Sirena.
Of de stranden aan de noord Pacific waar soms wel honderden schildpadden het strand opkruipen om er hun eieren te gaan leggen.
Op dit forum is al heel veel geschreven over de natuur in Costa Rica.
Kijk en lees alle berichten (sticky’s) maar eens die bovenaan deze site staan.
Veel succes met alle voorbereidingen
Otto
Ojochal
www.elmonofeliz.com
Dank je wel voor de reactie Monofeliz. Ik denk dat Costa Rica en Honduras in 3 weken iets te enthousiast is. Dus kiezen we in principe voor Costa Rica. Het is alleen jammer dat ik veel teleurstellende berichten lees over het snorkelen in Costa Rica. Zelf hebben we bijvoorbeeld gesnorkeld op Borneo, wat werkelijk adembenemend was. Nu verwacht ik niet perse dezelfde standaard maar we houden nu eenmaal echt van de onderwaterwereld maar lees dat het water in Costa Rica vooral erg troebel is. Mochten er mensen zijn die goede tips hebben voor het snorkelen in Costa Rica, dan zijn deze ERG welkom! 
We hebben nu het idee om dus vooral te verblijven in Costa Rica, ons vooral te richten op de natuur en de wildlife, en mooie stranden. Ben nu ook aan het uitzoeken of we bijvoorbeeld stukje Panama, Bocas del Toro, erbij kunnen pakken. Dit om toch het ‘bounty eiland gevoel’ nog even mee te pakken en wellicht zijn de snorkel omstandigheden daar net wat beter. (?) Ervaringen hoor ik heel graag.
Is het reëel om uit te gaan van zo’n 30 dollar (gemiddeld) per overnachting voor een simpele/sobere tweepersoonskamer?
Verder denken we eraan om in de 3/3,5 week maximaal 5 locaties/bestemmingen aan te doen, om het overzichtelijk en enigszins ‘rustig aan’ te houden, is dat een goed idee?
Ik hoor graag jullie ervaringen en tips…!
Alvast bedankt 
Je kunt wel degelijk snorkelen of duiken in Costa Rica, bijvoorbeeld bij Playa del Coco aan de noord west zijde van Costa Rica, of bij Caño Island in het zuid westen van Costa Rica.
Voor $30 zul je wel wat moeten zoeken en alleen als je geen eisen stelt aan bed en bad.
Maar in de backpackers plaatsen zoals Puerto Viejo aan de Caribean en Montezuma of Dominical aan de Pacific, zul je nog zulke plekjes vinden.
Misschien is dit iets voor jou: ranchoburica.com
Nog een leuke video, gemaakt bij Caño Island:
<div class=“lazyYT” data-youtube-id=“QGBIKofBqRg” data-width=“480” data-height=“270” data-parameters=“feature=oembed&wmode=opaque”></div>